Radio2013-06-12
26

Jedynka i Trójka tracą słuchaczy, RMF zdecydowanym liderem

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od marca do maja br. należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem, z kolei największe spadki zanotowały Jedynka i Trójka.

RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od marca do maja 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 3,2 pkt. proc. do 26,9 proc.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które zyskało 0,3 pkt. proc. (15,9 proc.), a ostatnie miejsce podium należało do Jedynki (spadek o 2,0 pkt. proc. do 10,0 proc.).

Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,7 punktu proc. (7,2 proc.).

Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,1 pkt. proc. (2,4 proc.).

Zobacz tabelę


Dane o rynku radiowym za ostatni rok.

Zobacz tabelę


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Autor:mk

Więcej informacji:radio track, radio w Polsce

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas