Kultura2022-05-20
3

Johnny Depp kontra Amber Heard - publikacje o "procesie dekady" głównie o negatywnym wydźwięku

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), wartość reklamowa sądowej batalii Johnny'ego Deppa i Amber Heard tylko na polskim rynku wynosi już prawie 19 mln zł. Publikacje na ten temat mają w większości wydźwięk negatywny.

Od 11 kwietnia 2022 trwa najbardziej medialny proces sądowy ostatnich lat, nazwany już "procesem dekady", między byłymi małżonkami - aktorką znaną  z "Aquamana" Amber Heard i gwiazdorem "Piratów z Karaibów", Johnnym Deppem. Para po  burzliwym małżeństwie rozwiodła się sześć lat temu. Od kilku tygodni ich proces transmitowany jest na żywo w amerykańskiej telewizji i w mediach społecznościowych.

@lawandcrime #Judge #PennyAzcarate reminded the #JohnnyDepp and #AmberHeard ♬ original sound - lawandcrime

O co chodzi w procesie Deep vs. Heard

Johnny Deep od kwietnia walczy przed sądem  z byłą żoną o astronomiczne odszkodowanie (50 mln dolarów) za rzekome zniesławienie. Aktor twierdzi, że Amber Heard pomówiła go w artykule "The Washington Post", opublikowanym 18 rudnia 2018 roku, pod tytułem "Amber Heard: I spoke up against sexual violence — and faced our culture’s wrath. That has to change" ("Amber Heard: Wypowiedziałam się przeciwko przemocy seksualnej – i doświadczyłam gniewu naszej kultury. To musi się zmienić"). Aktorka opowiedziała w nim o doświadczeniu przemocy psychicznej i fizycznej ze strony hollywoodzkiego gwiazdora. Deep w pozwie uzasadniał, że w następstwie publikacji w "The Washington Post" stracił wiele ról filmowych, a co za tym idzie, wielomilionowe gaże.

Wydźwięk publikacji o "procesie dekady"

W maju 2016 roku Amber Heard wniosła pozew o rozwód, a także oskarżyła swojego męża Johnny’ego Deppa o znęcanie. Świat szybko obiegły zdjęcia przedstawiające pobitą twarz aktorki. Depp odpierał oskarżenia, twierdząc, że żona sfałszowała dowody świadczące o jego winie. Z danych IMM wynika, że w polskich portalach internetowych pojawiło się wówczas ponad 400 artykułów dokładnie opisujących spór między parą amerykańskich aktorów. Dotarcie publikacji z dni 25 maja — 20 czerwca 2016 wyniosło na polskim rynku ponad 22 mln kontaktów z przekazem, natomiast ekwiwalent reklamowy (AVE) opiewał wtedy na prawie 4 mln zł.

W okresie od 11 kwietnia do 15 maja br. tylko w portalach pojawiło się na temat procesu już 1100 artykułów z dotarciem na poziomie 15 mln kontaktów z przekazem i wartością reklamową (AVE) o wysokości aż 9,2 mln zł.

Mimo że nie jest to jedyny rozwód celebrytów z Hollywood, to ten po raz pierwszy cały świat może obserwować na żywo, prosto z sali rozpraw, co zdecydowanie wzbudza duże zainteresowanie mediów. Polscy widzowie mogą śledzić proces między innymi na kanale Law&Crime Network, dostępnym na YouTubie oraz na Tik Toku.

@lawandcrime #JohnnyDepp's team objected several times during the testimony of #AmberHeard ♬ original sound - lawandcrime

Artykuły na temat konfliktu między Johnnym Deppem a jego byłą żoną pojawiały się  zarówno w mediach rozrywkowych, jak i ogólnoinformacyjnych. W 90 proc. publikacje w całości były poświęcone parze amerykańskich aktorów, pozostałe materiały to wzmianki.

Polskie redakcje zdecydowanie starały się zachować neutralność w przekazie — w skali wszystkich artykułów, które się ukazały, ponad 235 (23 proc.) miało negatywny wydźwięk, a zaledwie 114 wzmianek (11 proc.) pozytywny. Portale, które najczęściej informowały o najnowszych doniesieniach na temat konfliktu między Deppem a Heard, to Wirtualna Polska, Plotek, Onet oraz Pudelek.

Autor:jd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas