Telewizja2018-02-19
24

6,56 mln widzów oglądało zwycięstwo Kamila Stocha w olimpijskim konkursie skoków narciarskich Pjongczang 2018

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła ceremonia kwiatowa po olimpijskim konkursie skoków narciarskich w Pjongczangu. Na drugim miejscu uplasował się serial „M jak miłość” - podium uzupełnił konkurs skoków narciarskich, który wygrał Kamil Stoch. Wśród stacji liderem była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 12 do 18 lutego 2018 roku, najwięcej widzów zgromadziła transmisja ceremonii kwiatowej po olimpijskim konkursie skoków narciarskich w Pjongczangu, którego zwycięzcą został Kamil Stoch. Ponad 10 minutową relację śledziło średnio 6,20 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 48,73 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 12 lutego na antenie Dwójki oglądało 5,83 mln widzów, co dało stacji 36,51 proc. udziału.

Podium uzupełnia transmisja z olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu, który miał miejsce w sobotnie popołudnie polskiego czasu. Zawody śledziło średnio 5,60 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 48,11 proc. udziału (7,03 mln w szczytowym momencie - godz. 15.11 - przypadającym na skok Kamila Stocha). Wydarzenie to relacjonował również Eurosport 1 - na antenie tej stacji konkurs śledziło średnio 964 tys. widzów (Peak o 14.45 - 1,22 mln). Łączna średnia widownia tej transmisji na obu antenach wyniosła 6,56 mln osób.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 16 lutego na antenie tej stacji obejrzało 3,35 mln widzów (22,84 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 2,87 mln widzów (emisja dzień później; 14. pozycja). 2,74 mln oglądających miały pokazane w niedzielę „Wydarzenia” Polsatu (17. pozycja), a „Wiadomości” TVP1 nie załapały się do rankingu top 20.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też była ceremonia kwiatowa po drugim olimpijskim konkursie skoków narciarskich, która miała 2,16 mln osób, co dało Jedynce 43,65 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do serial „M jak miłość” (1,97 mln widzów; 31,25 proc. udziału), a podium uzupełnia relacja z zwycięskich przez Stocha zawodów (1,77 mln widzów; 40,86 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,45 pkt. proc. do 10,79 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,41 proc., po spadku o 0,04 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,53 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,39 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,13 pkt. proc. do 8,46 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,42 proc. do 39,19 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 3,66 proc. (strata wynosząca 0,16 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,17 pkt. proc. do 12,88 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,87 proc. (w dół o 0,22 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (+ 0,16 pkt. proc. do 7,63 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,75 pkt. proc. do 6,90 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (w dół o 0,08 pkt. proc. do 11,66 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas