Reklama2018-08-21
21

"To praca dla przygłupów". Kierowcy ciężarówek walczą z hejtem na swój temat

Firma spedycyjna Adar przygotowała film obrazujący zjawisko hejtu na kierowców ciężarówek w Polsce. W spocie użyto wulgarnych, autentycznych wypowiedzi oceniające osoby wykonujące ten zawód. Film przygotowało studio KLN.

Film poprzedza plansza "Wypowiedzi użyte w filmie są autentyczne. Pochodzą od osób nieposiadających podstawowej wiedzy na temat branży transportowej". Wypowiedzi użyte w kampanii pochodzą z forów internetowych i Facebooka.

Ponad 4-minutowy materiał pokazuje, jak wygląda rzeczywistość pracy kierowcy samochodu ciężarowego - rozłąka z rodziną, samotność, silny stres. Długie rozstania nie sprzyjają też budowaniu więzi z najbliższymi, zwłaszcza dziećmi. Materiał pokazuje, jak doskwiera im brak ojca na co dzień (statystycznie to mężczyźni częściej są kierowcami TIR-ów).

W tle ujęć słychać obraźliwe komentarze "Kierowcą TIR-a zostajesz, jak nie potrafisz w życiu robić nic". "Wyprzedzają na zakazach", "większość to chamy i pijacy", "lepiej, żeby się tacy nie rozmnażali", "to praca dla przygłupów" - brzmią niektóre z przytaczanych ocen.

"Witaj w najtrudniejszej branży świata"

Spot stanowi drugą odsłonę kampanii Adar pt. „Witaj w najtrudniejszej branży świata". Można oglądać na kanale YouTube i w social mediach firmy Adar. - Branża transportowa nie cieszy się dobrą opinią, o czym wie każdy, kto w niej działa. Kierowcy są obrażani, znieważani i wrzucani do jednego „wora" przez społeczeństwo, które prawie nigdy szczerze nie rozmawiało z kierowcą zawodowym i nie zobaczyło trudu jego dnia codziennego. Bo bycie kierowcą to nie tylko prowadzenie zestawu po prostej drodze autostrady! Kampanię „Witaj w najtrudniejszej branży świata" rozpoczęliśmy od filmu o tej samej nazwie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paulina Raszczyk, specjalistka ds. marketingu w firmie Adar.

Jak dodaje głównym celem kampanii jest uwrażliwienie społeczeństwa na szczególnie trudny charakter pracy kierowców samochodów ciężarowych, na których wylewa się hejt - w internecie i życiu codziennym.

- Pokazaliśmy smutną rzeczywistość kierowcy – codziennie obrażanego, znieważanego i traktowanego przez pryzmat stereotypów i usłyszanych gdzieś wypowiedzi. Podróżnicy, zawalidrogi etc. To wszystko dzieje się nie tylko w internecie, lecz także na parkingach, w domach, na spotkaniach ze znajomymi. Chcieliśmy przełamać tabu. Wielu z boku patrzy na nienawiść, która wylewa się na kierowców i nie reaguje. Można to zaobserwować w historiach kierowców publikowanych na naszym oficjalnym fanpagu na Facebooku – te wszystkie działania, nieprzyjemne sytuacje i odpowiedzi na szczere słowa kierowców zmotywowały nas do stworzenia tego filmu. Chcemy powiedzieć głośno o problemie hejtu i zmienić postrzeganie kierowców przez nasze społeczeństwo. Duża część kierowców wybrała ten zawód z własnej woli, niektórzy z innych powodów – jednak to nadal ich prywatna inicjatywa. Kierowcy nie chcą, aby ktoś się nad nimi litował. Chcą szacunku do swojego zawodu i pracy, którą wykonują każdego dnia - komentuje Raszczyk.

Film przygotowało studio KLN.

Autor:jd

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas