Reklama 2020-03-27
2

Influencerzy w kampanii społecznej #MnieToDotyczy głośno o problemie samobójstw nastolatków

Wystartowała niezależna kampania społeczna #MnieToDotyczy. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem rosnącej liczby prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży. W akcji biorą udział młodzi influencerzy, m.in. Alan Andersz, Jaś Dąbrowski, Maria Jeleniewska czy Sylwia Przybysz.

W ramach kampanii powstał spot zwracający uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. Spot zawiera apel do widzów, aby nie lekceważyli niepokojących sygnałów u osób ze swojego otoczenia: #MnieToDotyczy.

Kampania „MnieToDotyczy” o samobójstwach młodych ludzi

Kampania „MnieToDotyczy” trwa od 26 marca mediach społecznościowych, na profilach uczestników na platformach YouTube, Tik Tok i Instagram. Oprócz spotu powstały także infografiki, które może udostępniać każda osoba posiadająca profile w mediach społecznościowych.

Udział w kampanii wzięli popularni youtuberzy, instagramerzy, aktorzy i wokaliści: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek).

Z danych Policji wynika, że w 2019 roku zamachów samobójczych dokonało 2177 osób w wieku 7-24 lat, o 304 osób więcej niż 2 lata wcześniej. 458 zamachów samobójczych zakończyło się w ubiegłym roku zgonem. Od 2010 roku liczba prób samobójczych w grupie 7-24 lat wzrosła o 162 proc.

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Karolina Roztocka – PR-owiec i działaczka społeczna. Za produkcję spotu odpowiadał Maciek Lipiński M. L. Filmz.

Autor: jd

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas