Telewizja2013-10-29
11

Kanały Chello Zone i Atmedia w rękach AMC

Spółka Chellomedia, kontrolująca m.in. nadawcę Chello Central Europe oraz brokera reklamowego Atmedia, trafiła w ręce amerykańskiej firmy AMC Networks. Liberty Global, właściciel UPC Polska, sprzedał Chellomedia za 750 mln euro.

Transakcja dotyczy przejęcia spółek telewizyjnych Chello Central Europe, Chello Latin America, Chello Multicanal, Chello Zone i Chello DMC, które mają w swoim portfolio kilkadziesiąt stacji telewizyjnych docierających do 390 mln domów w 138 krajach. W Polsce obecne są takie kanały Chellomedia jak CBS Drama, CBS Reality, CBS Europa, CBS Action oraz Extreme Sports Channel.

- To największa grupa kanałów telewizyjnych, która jeszcze nie należy do wielkiego producenta treści - podkreślił Josh Sapan, prezes AMC Networks podczas konferencji.

Do Chellomedia należy też broker reklamowy Atmedia, zajmujący się sprzedażą reklam w kanałach tematycznych i na stronach internetowych z kontentem wideo. Spółka ta prowadzi działalność w Polsce, w Czechach i na Węgrzech.

Chellomedia została założona w Londynie pod nazwą Zone Vision przez polskiego emigranta Chrisa Wronskiego. Pakiet kontrolny w niej koncern Liberty Global kupił w 2005 roku. Przychody Chellomedia w 2012 roku wyniosły 514 mln dolarów. Liberty Global wystawiło firmę na sprzedaż w maju br., oczekując za nią od 580 mln euro do 750 mln euro.

AMC Networks jest właścicielem kanałów telewizyjnych AMC, IFC, We TV czy Sundance Channel (ten ostatni jest dostępny u operatorów w Polsce).

 

Autor:pp

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas