AXN był w marcu br. niezmiennie liderem oglądalności wśród kanałów filmowych. Bardzo dużo zyskała stacja TVP Seriale, która awansowała o 10 miejsc, dostając się na podium. Największe relatywnie wzrosty odnotowały kanały pod marką Cinemax, a najwięcej stracił TCM.
Udział stacji AXN w grupie 4+ wyniósł w marcu br. 0,82 proc. i był o 10,1 proc. wyższy niż rok wcześniej. Na miejsce drugie z czwartego awansowała telewizja Kino Polska. Jej udział wzrósł o 103,4 proc. i uplasował się na poziomie 0,66 proc. Jeszcze większy awans - z pozycji trzynastej na trzecią - zanotował kanał TVP Seriale. Jego wynik w marcu br. poszedł do góry aż o 220,5 proc. i wyniósł 0,48 proc. Tuż za podium znalazły się Comedy Central (0,42 proc. udziału) i 13th Street Universal (0,28 proc.).
Największy wzrost oglądalności, wynoszący 330 proc., w ubiegłym miesiącu odnotował Cinemax. Ten filmowy kanał premium, plasujący się na trzecim miejscu od końca, miał 0,04 proc. udziału. Siostrzany Cinemax 2 zyskał 288,9 proc., ale pozostał na ostatniej pozycji.
Najwięcej w marcu br. stracił TCM. Jego udział zmalał o 42,8 proc. i wyniósł 0,16 proc. Spadł przez do z miejsca 5. na 15.
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 16-49 liderem także był AXN (1 proc. udziału, spadek o 10,3 proc.), ale drugi był Comedy Central (0,81 proc., +19,9 proc.), natomiast na miejscu trzecim znalazł się kanał Kino Polska (0,76 proc., + 155,6 proc.). W tej grupie najwięcej zyskał Cinemax 2 (350 proc.), a najwięcej straciła Zone Romantica (44,6 proc.)
Największą widownię w kanałach filmowo-serialowych w marcu br. osiągnął serial “CSI: Kryminalne Zagadki Miami” pokazywany przez AXN. Obejrzało go 515 tys. widzów. Ogółem AXN zajął w zestawieniu top 10 pozycji aż siedem miejsc.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.