Telewizja2013-03-06
21

Kanały informacyjne straciły widzów, TVP Info nadal liderem

W lutym br. wszystkie kanały informacyjne zanotowały spadki oglądalności. Pozycję lidera wśród wszystkich widzów obroniła stacja TVP Info, z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało już jednak do TVN24.

Średnia minutowa widownia TVP Info w lutym 2013 roku wyniosła 210 tys. osób i była aż o 27,91 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Natomiast udział tej stacji zmalał z 4,21 proc. do 3,02 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował spadek widowni o 13,02 proc. do poziomu 207 tys. oglądających. Z kolei udział tej stacji zmniejszył się o 0,45 pkt. proc. do 2,98 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w lutym br. w każdej minucie miał średnio 67 tys. widzów, czyli o 5,70 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji zmalał z 1,03 proc. do 0,97 proc.

Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 14,52 proc. do 13 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,19 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do TVN24, której udział w lutym 2013 roku ustabilizował się na poziomie 2,32 proc. (spadek o 0,47 pkt. proc). Drugie miejsce należało do TVP Info z udziałem wynoszącym 1,43 proc. (spadek o 0,93 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,76 proc.; - 0,06 pkt. proc.). Z kolei wynik zajmującej czwartą lokatę Superstacji ustabilizował się tutaj na poziomie 0,07 proc. (w dół o 0,01 pkt. proc.)

Spadki oglądalności głównych kanałów informacyjnych wynikają m.in. z faktu, iż w lutym ub.r. przez wiele dni obszernie relacjonowały one sprawę śmierci małej Madzi z Sosnowca, która budziła ogromne zainteresowanie wśród widzów (zobacz pełne dane sprzed roku).

Zobacz tabelę


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja Polsat Biznes, która w lutym 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 55,83 proc. do 3 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,01 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,04 proc. Do 18 lutego br. kanał ten nazywał się TV Biznes (więcej na ten temat).

Z kolei widownia TVN CNBC w analizowanym okresie zmalała o 30,59 proc. do 2,6 tys. osób. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,01 pkt. proc. i wyniósł 0,04 proc.

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 5,1 tys. widzów, czyli o 31,79 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Zobacz tabelę


W lutym br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało programy lokalne z 13 lutego br. (730 tys. osób), w TVN24 hitem było wydanie specjalne związane z deszczem meteorytów (1,01 mln widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (682 tys. widzów).

Zobacz tabelę

 


 

Autor:mk

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas