Telewizja2012-03-08
6

Kanały informacyjne zyskały dzięki sprawie Madzi

Kanały informacyjne TVP Info, Polsat News i TVN24 zanotowały w lutym br. wzrosty widowni. Stacje rekordy oglądalności zanotowały podczas relacjonowania sprawy śmierci małej Madzi z Sosnowca. Straciła tylko informacyjno-rozrywkowo Superstacja.

Kanał TVP Info, niezmiennie będący liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych, oglądało w lutym br. średnio 292 tys. widzów, czyli o 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział kanału wzrósł z 3,89 proc. do 4,21 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN24, który zanotował jeszcze większy wzrost widowni wynoszący 18,9 proc. i gromadził w każdej minucie 238 tys. oglądających. Jego udział wyniósł zaś 3,43 proc. po wzroście o 0,53 pkt. proc. Warto dodać, że zarówno TVN24 jak i TVP Info jeszcze w styczniu br. notowały spadki oglądalności (dowiedz się więcej).

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten miał średnio 71 tys. widzów w każdej minucie, aż o 50,2 proc. więcej niż rok wcześniej (to największy wzrost wśród stacji ogólnoinformacyjnych). Zaś udział Polsat News poszedł do góry z 0,69 proc. do 1,03 proc.

Spadek zanotowała tylko zajmująca czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowa Superstacja, której oglądalność poszła w dół o 8,6 proc do 16 tys. widzów. Udział tego kanału zmalał z 0,25 proc. do 0,22 proc.

W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w lutym 2012 roku niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj było nie TVP Info, ale TVN 24, którego udział wzrósł z 2,01 proc. do 2,79 proc. Publiczny kanał też zanotował wzrost, ale mniejszy. Wyniósł on 0,47 pkt. proc., co dało stacji wynik na poziomie 2,36 proc.

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło 7,5 tys. widzów, co oznacza wzrost o 25,8 proc.

Zobacz tabelę


W segmencie kanałów o tematyce ekonomicznej wzrost odnotował tylko kanał TVN CNBC. Jego średnia minutowa widownia poszła w lutym br. do góry o 36,7 proc. do 3,8 tys. osób. Natomiast stacja TV Biznes zanotowała spadek o 12,4 proc. i jej średnia oglądalność wyniosła 1,9 tys. widzów. 

Zobacz tabelę


Najwięcej widzów w TVN24 i TVP Info miały programy z 3, 4 i 5 lutego br., gdy stacje te obszernie relacjonowały sprawę śmierci małej Madzi z Sosnowca.

W TVP Info hitem był serwis informacyjny po konferencji Krzysztofa Rutkowskiego, który zgromadził 1,42 mln oglądających i zanotował aż 20,03 proc. udziału. Sama konferencja w TVP Info miała 1,2 mln widzów, a w TVN24 - o 100 tys. mniej (najwięcej widzów w tej stacji śledziło wydanie “Faktów po faktach” z 3 lutego)

W Polsat News hitem był natomiast magazyn “Państwo w państwie” (660 tys. widzów), ale w czołówce znalazły się też pozycje z dni, gdy relacjonowano sprawę Madzi. 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas