Telewizja2010-06-07
11

Kanały informacyjne zyskały widzów

Maj był drugim miesiącem, w którym wszystkie kanały informacyjne zwiększyły swoją oglądalność, stało się to głównie w wyniku powodzi. Po raz pierwszy od dawna wzrosła też oglądalność TVN CNBC Biznes.

Tradycyjnie to stacja TVP Info, mająca największy zasięg, była w zeszłym miesiącu liderem rankingu kanałów informacyjnych. Jej średnia widownia minutowa w porównaniu do mają 2009 roku wzrosła o 50,82 proc. do 334 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 5,54 proc. (wzrost o 1,53 pkt. proc.) - wynika z danych Nielsen Audience Measuerement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasował się kanał TVN 24 z widownią na poziomie 238 tys. osób i jeszcze większym wzrostem oglądalności, wynoszącym 64,37 proc. Udział tej stacji wzrósł z 2,62 proc. rok temu do 3,95 proc. w maju br.

Największy wzrost w zestawieniu dotyczył trzeciego w rankingu kanału Polsat News, którego oglądalność poszła do góry aż o 208,19 proc. Stację w zeszłym miesiącu oglądało w każdej minucie 46 tys. widzów, a jej udział wyniósł 0,77 proc. (wzrost o 0,50 pkt. proc.)

Średnia widownia zajmującej czwartej miejsce Superstacji wzrosła tylko o 35,42 proc. do 17 tys. osób, a udział zwiększył się o 0,05 pkt. proc. do 0,27 proc. Kanał ten nie relacjonował powodzi w takim wymiarze jak konkurenci, bo zajmuje się głównie polityką.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem w maju br. tak jak miesiąc wcześniej był TVN 24, który z udziałem 3,30 proc. wyprzedził stację TVP Info, mającą 3,18 proc. udziału. Stało się to mimo iż TVN 24 dociera do 55,7 proc. gospodarstw domowych w Polsce, zaś TVP Info – do 95,7 proc. Udział Polsat News w tej grupie wyniósł 0,74 proc., zaś Superstacji – 0,18 proc.

Kanał informacyjny Grupy TVN był także liderem wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 5,75 proc. udziału, podczas gdy konkurencyjne TVP Info –  3,77 proc.

Zobacz tabelę


W maju br. kanał TVN CNBC Biznes odnotował pierwszy od wielu miesięcy wzrost widowni – oglądalność stacji wzrosła aż o 151,52 proc. do ponad 3 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,05 proc. Telewizja biznesowa Grupy TVN dorównała w wynikach konkurencyjnemu TV Biznes, który w maju oglądało ok. 3 tys. osób, a jej widownia wzrosła tylko o 3,17 proc., zaś udział pozostał bez zmian na poziomie 0,05 proc. 

Zobacz tabelę


W czołówce najchętniej oglądanych pozycji kanałów TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w maju br. znalazły się głównie programy poświęcone powodzi. 

Zobacz tabelę

 


 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas