Telewizja2012-06-15
5

Kanały muzyczne: Viva liderem, Polo TV na podium

Najpopularniejszym kanałem muzyczno-młodzieżowym w maju br. tradycyjnie była Viva, najwięcej straciło MTV, a liderem wzrostu była radiowa Czwórka. Wśród powstałych w ostatnim roku kanałów największą widownią może pochwalić się Polo TV.

Viva Polska pozostaje na czele zestawienia, ale znów zanotowała spadek widowni. W maju br. jej udział spadł o aż 21,2 proc. i wyniósł 0,46 proc. Na drugim miejscu umocnił się 4fun.tv, którego wynik wzrósł o 17 proc. do 0,32 proc. Na podium uplasował się jeszcze kanał Polo TV. Jego udział wyniósł 0,27 proc. Stacja nadaje od maja ub.r., ale monitorowana jest od września ub.r.

Największy spadek w marcu br. zanotował kanał MTV Polska. Jego udział zmniejszył się aż o 39,3 proc. i wyniósł 0,13 proc. Stacja ta spadła z miejsca trzeciego na piąte.

Najwięcej w zestawieniu zyskała niszowa telewizja Czwórka Polskie Radio, zajmująca ostatnią lokatę. Jej udział wzrósł aż o 366,7 proc., ale i tak pozostał na bardzo niskim poziomie (0,01 proc.). Maj był ostatnim miesiącem emisji satelitarnej przez tę stację, pozostała ona jedynie w wybranych sieciach kablowych.

Zobacz tabelę


W grupie widzów w wieku 13-29 lat, liderem także była Viva Polska
(1,23 proc. udziału, spadek o aż 27,5 proc.), a na drugiej pozycji uplasowała się telewizja 4fun.tv (0,99 proc., + 21,4 proc.). Jednak już trzecią lokatę zajęła Eska TV notując tutaj największy wzrost w rankingu (0,78 proc., + 205,9 proc.).

Co ciekawe, widownia Czwórki Polskiego Radio - zdecydowanego lidera wzrostu w grupie ogólnej widzów, pozostała w tej grupie 13-29 niemal taka sama. Wśród młodych widzów największy spadek także zanotował kanał MTV Polska (- 44,6 proc.).

Zobacz tabelę


W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych i młodzieżowych w maju br. najwięcej, bo aż cztery pozycje umieściła Viva Polska. Nadawany na jej antenie program “Top 20” zajął też pierwsze miejsce w zestawieniu z oglądalnością na poziomie 132 tys. widzów. Po trzy pozycje w rankingu zajęły kanały 4fun.tv oraz Eska TV.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:kanały muzyczne

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas