Reklama2010-05-17
3

Kanały naziemne tracą reklamy, a tematyczne je zyskują

W kwietniu br. największy udział w reklamach zakupionych w telewizji miał TVN, ale udział tej stacji jak i innych telewizji naziemnych poszły w dół. Sporo zyskały za to kanały tematyczne.

Udział kanału TVN w zakupionych reklamach wyniósł 28,1 proc. i było to o 11,39 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z 23,3 proc. udziału (spadek o 2,92 proc.), a trzecia była TVP 1, która zanotowała największy wśród kanałów naziemnych spadek  - o 14,47 proc. do 13,6 proc.

Największy wzrost zanotowały kanały tematyczne TVP, których udział w zakupionych reklamach wzrósł o 200 proc., ale zajmowały one ostatnie miejsce w zestawieniu z minimalnym wynikiem 0,3 proc. Spory wzrost dotyczył też stacji z portfolio At Media, których udział wzrósł aż o 90,91 proc. do 12,6 proc. Wzrost udziału kanałów tematycznych Polsatu wyniósł 47,06 proc. do 2,5 proc., a TVN-u - o 39,29 proc. do 3,9 proc.

W kwietniu z uwagi na żałobę narodową stacje telewizyjne wstrzymały część emisji reklam, najdłużej, bo 9 dni nie było ich na antenach kanałów TVP. Rynek telewizyjny zmniejszył się w porównaniu do kwietnia 2009 roku o 17 proc.

Udziały w kampaniach telewizyjnych poszczególnych stacji oraz grup stacji w grupie 16-49

Zobacz tabelę

Również w danych dotyczących udziałów w oglądalności za kwiecień br. widać, że tracą kanały naziemne, a zyskują kanały tematyczne.

Udziały w oglądalności stacji oraz grup stacji w grupie 16-49

Zobacz tabelę


Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały nam udostępnione dzięki uprzejmości firmy At Media. Wyliczenia dotyczące udziałów stacji/grup stacji w kampaniach reklamowych opierają się na wskaźniku eq 30'' GRP w grupie komercyjnej wszyscy w wieku 16-49 lat. Portfolio At Media – stan na 30.04.2010. Kategoria Polsat tematyczne zawiera kanał Polsat 2.

Autor:pp

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas