Kilka instytutów badawczych złożyło swoje oferty w przetargu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na realizację badań społecznych. Wśród nich są m.in. Ipsos, Kantar Polska i ARC Rynek i Opinia - wynika z informacji Wirrtualnemedia.pl.
Trwający od ponad miesiąca przetarg jest podzielony na 3 części. Pierwsza dotyczy wykonania ilościowych badań społecznych techniką CATI i/lub CAPI na reprezentatywnych próbach ogólnopolskich. Budżet tej części wynosi blisko 1,7 mln zł.
W tej części oferty złożyły: Kantar Polska, ARC Rynek i Opinia, Danae, Ipsos, Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych oraz konsorcjum złożone z EU-Consult i Grupy BST Partner.
Druga część dotyczy wykonania ilościowych badań społecznych techniką CATI na próbach celowych. Budżet wynosi 350,6 tys. zł. Tutaj wpłynęły oferty od tych samych firm, co w części pierwszej.
Trzecia z kolei dotyczy wykonania jakościowych badań społecznych techniką zogniskowanych wywiadów grupowych FGI. W tym przypadku budżet wynosi 289,1 tys. zł. Współpracą z KPRM w tej części zainteresowane są: Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, Kantar Polska, ARC Rynek i Opinia, Ipsos, 4P Research Mix, Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych oraz konsorcja: EU-Consult z Grupa BST Partner oraz konsorcjum firm Openfield.
Ze zwycięską firmą KPRM będzie pracować do końca grudnia 2021 roku. Budżet, jaki na ten cel przeznaczy KPRM wynosi 2,3 mln zł.