Prasa2023-02-27
17

„Gazeta Polska Codziennie” i „Puls Biznesu” z dużymi wzrostami reklamowymi, w dół „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” (Top10)

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

W 2022 roku wydatki na reklamę w dziennikach były o 10 proc. większe niż rok wcześniej. Największych wzrost przychodów reklamowych zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” zwiększając je o ponad 35 proc. „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” jako jedyne z czołówki zarobiły na reklamach w skali roku mniej.

W 2022 roku dzienniki zarobiły na reklamach 1,43 mld zł, czyli 10 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez VAT i rabatów, Kantar).

Pozycję lidera zachowała „Gazeta Wyborcza”, mimo że jej wpływy reklamowe spadły w skali roku o 2,8 proc., do 187,6 mln zł.
Tuż za nią uplasowała się „Rzeczpospolita” z przychodami w kwocie 143,4 mln zł – o 8,2 proc. większymi niż w 2021 roku.
Trzecie miejsce na podium należy do „Dziennika Gazety Prawnej”, który zarobił na reklamach 125,1 mln zł – 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

W „Super Expressie” reklamodawcy wydali w ub.r. blisko 115 mln zł (+19 proc.), w „Fakcie” – 69,4 mln zł (-5,2 proc.), a w „Pulsie Biznesu” – 57 mln zł (+22,7 proc.).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/fakt-na-czele-sprzedazy-w-iv-kwartale-dgp-liderem-wsrod-e-wydan ##

Przychody reklamowe „Dziennika Zachodniego” wyniosły 53,5 mln zł (+14,5 proc.), „Gazety Polskiej Codziennie” – 48,2 mln zł (+35,9 proc.), „Gazety Pomorskiej” – 42,7 mln zł (+21,4 proc.), a „Głosu Wielkopolskiego” – 41 mln zł (+3,5 proc.).

Sprzedaż „Faktu” spadła do 138 tys. egz.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich w 2022 roku wyniosła 384 882 egz.

W 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 138 160 egz. Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 80 433 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media) - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

- Perspektywa rezygnacji z wersji papierowej może wydawać się nieunikniona. Pytanie, czy w takim wypadku jeśli te marki przestałby być gazetami papierowymi, a więc synonimem rzetelności nie zatraciłby swojego zaufania? - komentuje Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu Media Context.

Autor:bg

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas