Reklama2018-09-05
2

Kaufland wycofuje ze swoich sklepów wszystkie marki Unilevera

Centrala sieci sklepów Kaufland zdecydowała o wycofaniu ze wszystkich swoich marketów, również w Polsce towarów produkowanych przez koncern Unilever (jest właścicielem takich marek, jak Dove, Axe, Rexona, Domestos, Lipton, Knorr). Zarząd firmy uzasadnia tę decyzję „drastyczną podwyżką cen wprowadzoną przez Unilevera".

Niemiecka sieć w najbliższym czasie wycofa ze swoich marketów blisko 500 produktów z portfolio firmy Unilever. Powodem jest znaczna podwyżek cen zakupu artykułów, wprowadzona przez holendersko-brytyjski koncern bez wcześniejszego uzgodnienia. W wydanym oświadczeniu Kaufland poinformował, że „nowe warunki współpracy uniemożliwiłyby oferowanie produktów w najlepszych cenach przy zachowaniu szerokiego wyboru asortymentu i wysokiej jakości, a to są nasze kluczowe zobowiązania wobec klientów".

Decyzja niemieckiej centrali Kauflanda dotyczy sklepów w Niemczech, Czechach, Chorwacji, Rumunii, Bułgarii, na Słowacji i w Polsce.

Krzysztof Litwinek z biura prasowego Kaufland Polska potwierdził serwisowi Wirtualnemedia.pl, że faktycznie produkty Unilevera znikną ze sklepowych półek tej sieci.

- Kaufland i Unilever przez lata zbudowali dobre relacje partnerskie. Z przykrością przyjęliśmy więc decyzję dostawcy o znacznym podniesieniu cen zakupu produktów dla sieci Kaufland, co musiało spotkać się z brakiem naszej akceptacji. Nowa oferta oparta jest na warunkach, które obok wysokiej jakości i dużego wyboru nie pozwalają zaoferować naszym klientom najlepszych cen, a to jedna z głównych obietnic firmy Kaufland złożonej naszym klientom. W związku z powyższym wstrzymane zostały dostawy produktów m.in. w Polsce, Czechach, Słowacji i Chorwacji - napisano w przesłanym do naszej redakcji oświadczeniu.

Kaufland w Polsce bez czterech marek

Kaufland podał, że w Polsce na półkach sklepów Kauflanda nie będzie już 90 artykułów czterech marek takich jak Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr. Firma zapewnia, że "współpracuje z szerokim gronem producentów i będzie nadal oferował klientom duży wybór produktów zarówno marek producenckich, jak i własnych, które są atrakcyjną alternatywą dla cotygodniowych zakupów".

W całej Polsce Kaufland posiada 208 sklepów. W tym roku sieć planuje otworzyć jeszcze kilka placówek.

Autor:bg

Więcej informacji:Kaufland, Unilever, Dove, Knorr, Domestos, Lipton

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas