Reklama2017-01-03
0

KER: facebookowa reklama Cydru Lubelskiego nieetyczna, bo promuje alkohol

Reklama Cydru Lubelskiego Miodowego, produkowanego przez firmę Ambra umieszczona w mediach społecznościowych narusza Kodeks Etyki Reklamy, bo promuje alkohol - uznała Komisja Etyki Reklamy.

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się skargą na reklamę internetową Cydru Lubelskiego Miodowego, produkowanego przez firmę Ambra. Reklama ta umieszczona była na facebookowym fanpage’u marki - prezentowała Cydr Lubelski Miodowy i hasło „Miodzio wynik”.

Skarżąca ją zwróciła uwagę, że poprzez sformułowanie "Z Cydr Lubelski na pewno się uda" i pokazanie butelki cydru jako zawodnika na bieżni reklama ta sugeruje, że dzięki piciu alkoholu osiąga się lepsze wyniki sportowe. - O ile mi wiadomo, ustawa antyalkoholowa zabrania łączenia napojów alkoholowych ze sprawnością fizyczną czy wywoływania skojarzeń z sukcesem zawodowym - napisano w skardze.

Przedstawiciele firmy Ambra wyjaśnili, że umieszczony na fanpage’u marki post był inspirowany kibicowaniem polskim sportowcom podczas zmagań na igrzyskach olimpijskich i nawiązywał do kibicowania, a nie uprawiania sportu. - Przedstawiony przypadek przeanalizowaliśmy z należytą starannością. Zwróciło to naszą uwagę i pozwoliło lepiej zrozumieć wrażliwość konsumentów. W związku z tym w przyszłości tego typu działaniom będzie towarzyszyć jeszcze większa ostrożność i jednoznaczna, jeszcze wyraźniejsza atencja czy aby nasza publikacja nie może się nieodpowiednio skojarzyć. Zwrócimy też jeszcze większą uwagę na treści zamieszczane w osobistych komentarzach osób śledzących nasz profil i z większą uwagą będziemy je moderować - napisano w odpowiedzi na postawione zarzuty.

KER zwróciła uwagę, że w zaskarżonej reklamie przedstawiono znak towarowy, kształt graficzny i opakowanie, które są tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego i dlatego narusza ona Kodeks Etyki Reklamy.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas