Reklama2016-08-08
2

KER: reklama Carrefoura nie deprecjonuje postaci Napoleona

Jacek Braciak jako Napoleon w reklamie CarrefouraJacek Braciak jako Napoleon w reklamie Carrefoura

Postać Napoleona przedstawionego jako strażnika jakości produktów, została zaprezentowana w reklamie Carrefour Polska w sposób humorystyczny, a nie prześmiewczy, dlatego nie można zarzucić marketerowi deprecjacji postaci historycznej w spocie - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

KER zajmowała się skargą na telewizyjną reklamę produktów dostępnych w sieci sklepów Carrefour Polska, której bohaterem jest Napoleon.

W spocie pokazano jak cesarz Francji przemieszcza się po magazynie i hali sprzedażowej i wydaje polecenia personelowi odnoście jakości i cen produktów spożywczych codziennego użytku.

Skarżący reklamę nauczyciel historii stwierdził, że jest ona totalnie idiotyczna, wprost kretyńska i obraża uczucia narodowe, historyczne i patriotyczne Polaków. „Dla nas, Polaków, Napoleon jest Kimś wielkim, nie jest błaznem jak w tej reklamie, nie jest obiektem drwin. W Polsce nie drwimy z Jana III Sobieskiego, nie drwimy ze Stefana Batorego, nie drwimy z Józefa Piłsudskiego, nie drwimy z Napoleona Bonaparte. Ta kampania prezentuje Napoleona Bonaparte, ważną postać z naszego polskiego hymnu narodowego, w stylu angielsko-niemiecko-rosyjskim (patrz: Wielka Koalicja Antynapoleońska) - wrogim, szyderczym, deprecjonującym i postponującym tę wielką historyczną postać. Uważam, że to skandal, że tego typu śmieć reklamowy prezentowany jest każdego dnia w Telewizji Narodowej!"- napisano w skardze.

W odpowiedzi na te zarzuty Carrefour wyjaśnił, że reklama wykorzystuje pozytywny wizerunek Napoleona wśród Polaków. „W spotach reklamowych Carrefour Napoleon pozostaje wodzem - co więcej, zawsze mają one pozytywny wydźwięk. Wychwalamy w nich jego umiejętności strategiczne i dowódcze, które wykorzystuje, by dowodzić w Carrefour. Fakt ten ilustrują liczne przykłady imitujące wypowiedzi Napoleona znajdujące się na naszej stronie internetowej carrefour.pl takie jak: „Ja wódz, ja reformator, przybyłem do Carrefour, by strzec, jakości , walczyć o wyższość niższych cen i dzielić się moją zdolnością planowania."

Sięgnęliśmy po ten wzorzec doskonałego wodza, ze względu na wspólne pochodzenie zarówno marki jak i postaci historycznej”- napisali przedstawiciele Carrefour.

Wyjaśnienia marketera podzieliła KER, która uznała, że postać Napoleona przedstawionego jako strażnika jakości produktów, została zaprezentowana w reklamie w sposób humorystyczny, a nie prześmiewczy i oddaliła zarzut deprecjacji postaci historycznej w tym spocie.

Kampanię Carrefour Polska z Napoleonem przygotowały agencje Saatchi&Saatchi/Interactive Solutions, Dobro, Platige Image, K2 Media i Arena Media.

Autor:bg

Więcej informacji:KER, Carrefour, Napoleon, Carrefour Polska

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas