Telewizja2014-09-12
5

„Klan” stracił widzów, ale TVP1 dalej liderem rynku

Telenowelę „Klan” w jesiennym sezonie śledzi średnio 1,8 mln widzów, czyli o 80 tys. mniej niż w analogicznym okresie rok temu. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 1 do 10 września br. wyniosła 1,8 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 18,46 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 10 września br. Przed telewizorami zgromadził on 1,95 mln oglądających.

Trzy topowe odcinki „Klanu”

Zobacz tabelę

W porównaniu do  analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 80 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,88 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,24 proc. i 13,01 proc.

TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadający w tym paśmie końcówkę „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”, co daje mu 15,97 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (końcówka „Dlaczego ja?” oraz „Pierwsza miłość”; 14,80 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,39 proc.).



Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Zobacz tabelę


Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do czwartku o godz. 17.55.

 

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Klan, serial TVP1

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas