Telewizja2014-08-26
10

Kobiety i seniorzy to widzowie głównych stacji. TVP najmocniejsza na wsi, a TVN w mieście

Czołowe stacje telewizyjne są oglądane głównie przez kobiety, widzów po pięćdziesiątce oraz z wykształceniem podstawowym. Widzowie z miast wybierają najchętniej TVN, a ci ze wsi Jedynkę - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
 

Większość widzów każdej ze stacji z tzw. wielkiej czwórki stanowią kobiety. Największy odsetek przedstawicielek płci żeńskiej w widowni notuje TVN, gdzie kobiety stanowią aż 64,62 proc. widzów.  Najmniejszy udział kobiet w widowni charakteryzuje zaś TVP1 - wynosi on 53,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Dane telemetryczne pokazują, że wszystkie główne kanały są oglądane przede wszystkim przez seniorów. Zarówno TVP1 jak i TVP2 oglądają najchętniej widzowie powyżej 65. roku życia (wskaźnik AFF wynoszący odpowiednio  217 i 182), chociaż największy odsetek ich widowni stanowią ludzie mający od 50 do 64 lat (odpowiednio 34,71 proc. i 33,46 proc.). 
Również TVN i Polsat są najchętniej wybieranymi telewizjami przez osoby w wieku 50-64 lat. Z danych wynika, że mniejszy udział oglądających w tym wieku ma Polsat (29,81 proc.), a większy - TVN (32,06 proc.).

Pod względem wykształcenia największy odsetek widowni wszystkich głównych stacji stanowią ludzie z wykształceniem podstawowym. Największy udział mają oni w grupie widzów Polsatu - jest to 53,46 proc., a najmniejszy w widowni TVN (46,43 proc.). Z kolei największy odsetek widzów z wykształceniem wyższym mają kanały telewizji publicznej: TVP1 (15,07 proc.) i TVP2 (14,07 proc.).

Mieszkańcy wsi najchętniej oglądają TVP1 - ich udział w całej widowni tej stacji wynosi 40,31 proc. Również TVP2 i Polsat mają najwięcej widzów zamieszkałych na prowincji, ale jednak oba te kanały najchętniej oglądane są przez ludzi z miast poniżej 100 tys. mieszkańców.

Z kolei grupa ludzi, która jest najbardziej dopasowana do widowni TVN, to osoby zamieszkałe w miastach mających od 100 do 500 tys. mieszkańców (AFF wynoszące 120).

Zobacz tabelę

 



ADH % - to udział osób reprezentujących określoną grupę społeczno-demograficzną w całej widowni konkretnej stacji.
AFF -  wskaźnik wykorzystywany do oceny oglądalności programu telewizyjnego przez określoną grupę widzów w stosunku do całej jego widowni. Jeżeli AFF wynosi 100, to oznacza, że oglądalność programu w konkretnej grupie jest taka sama jak w całej populacji. Wskaźnik wynoszący powyżej 100 informuje, że oglądalność danego programu w analizowanej grupie jest wyższa niż w całej populacji. Można wtedy wnioskować, że program jest właściwie dopasowany do swojej widowni.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas