Reklama 2023-09-11
11

Rusza kampania profrekwencyjna "Kobiety na wybory"

fot. Facebook/Kobiety na wybory fot. Facebook/Kobiety na wybory

W internecie ruszyła kampania "Kobiety na wybory", zachęcająca kobiety do pójścia na wybory parlamentarne. W akcję zaangażowało się pro bono wiele osób pracujących na co dzień w marketingu i komunikacji. 

W akcję społeczną włączyło się prawie czterdzieści szereg organizacji pozarządowych i inicjatyw społecznych działających na rzecz kobiet, m.in. Sukces Pisany Szminką, Towarzystwo Gest Kobiety w Centrum, Akademia Przywództwa Kobiet LiderShe, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Perspektywy Women in Tech, Stowarzyszenie na Rzecz Kobiet BABA, PSM Legal, Międzynarodowy Instytut Społeczeństwa Obywatelskiego.

Kampania jest edukacyjna i apolityczna, a zaangażowane w niej osoby działają pro bono - podkreślono w manifeście akcji. Pomysł na jej stworzenie pojawił się już w maju, a za cel postawiono sobie podniesienie frekwencji w wyborach wśród kobiet - obecnie do urn idzie tylko co trzecia.

W kampanię "Kobiety na wybory" angażuje się wolontariacko wiele osób ze świata marketingu i reklamy, m.in. Dorota N. Haller (Honor), Olga Adamkiewicz (Artgeist), Dobrosława Gogłoza (Pomagam.pl), Anna Podkowińska - Tretyn (Everli), Magdalena Sobkowiak („Kobiety w Centrum”), Dariusz Maciołek (BNP Paribas).

- Ideą akcji było połączenie jak największej liczby organizacji kobiecych, by jak najwięcej kobiet wzięło udział w zbliżających się wyborach. Już teraz kampania Kobiety na wybory zrzesza kilkadziesiąt organizacji pozarządowych i ta liczba rośnie każdego dnia. Akcja jest edukacyjna, apolityczna i probono. Wkładem organizacji i osób pracujących wolontariacko przy tej kampanii jest ich czas i wiedza. Akcja nie jest przez nikogo finansowana, ani co ważne wspierana przez żadne środowisko polityczne - mówią portalowi Wirtualnemedia.pl organizatorzy akcji “Kobiety na wybory”. 

"Córki, matki, żony, siostry, przyjaciółki - kobiety! - mamy prawo wpływać na nasz kraj, w którym żyjemy i skorzystajmy z tego! Niezależnie czy mamy 18, 38 czy 78 lat, jesteśmy częścią społeczeństwa i ponosimy za nie odpowiedzialność. Chodźmy na wybory! Nie odbierajmy sobie prawa do budowania naszej przyszłości" - czytamy w opisie akcji.

Kampania prowadzona będzie za pośrednictwem mediów społecznościowych - takich jak Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Discord czy Wykop. Wykorzystuje też wewnętrzne kanały komunikacji zaangażowanych środowisk kobiecych (obecnie ok. 50).

 

 

Autor: jd

KOMENTARZE (11) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas