Telewizja2013-08-19
15

Kobiety najchętniej oglądają TVN, a mężczyźni - TVP1

Liderem oglądalności telewizji wśród kobiet jest telewizja TVN, zaś mężczyźni najchętniej oglądają Jedynkę. W czołówce najchętniej oglądanych stacji przez panie znaleźć można m.in. kanał dziecięcy, zaś przez panów - dwa kanały sportowe.

W okresie od 1 stycznia do 15 sierpnia 2013 roku udział TVN wśród wszystkich kobiet wyniósł 14,70 proc. Jest to o 1,31 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Pomimo spadku udziału tej stacji na pozycję lidera udało się jej awansować z miejsca drugiego. Ramówka telewizji TVN od dawna kierowana jest głównie kobiet.

Z kolei na drugie miejsce spadła TVP1. W analizowanym okresie miała ona 13,36 proc. udziału, czyli o 2,95 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Trzecią pozycję zajął Polsat, którego średni wynik wyniósł 12,61 proc. Jest to o 1,54 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 - w dół o 2,53 pkt. proc. do 11,26 proc.

Na piątym miejscu sklasyfikowana została ogólnorozrywkowa naziemna stacja TVN7, której udział zwiększył się o 1,43 pkt. proc. do 3,63 proc. udziału. Dwa oczka niżej uplasował się konkurencyjny kanał TV4 (3,10 proc.; do góry o 0,65 pkt. proc.). Natomiast dziewiąte miejsce należało do TV Puls (2,64 proc.; + o 0,69 pkt. proc.).

W czołowej piętnastce zestawienia znalazły się trzy główne stacje informacyjne. Szóste miejsce zajęło TVP Info (3,22 proc.), ósme - TVN24 (2,92 proc.), a trzynaste - Polsat News (0,89 proc.).

W rankingu uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat 2 (1,77 proc.), TVP Seriale (1,06 proc.), TTV (1,00 proc.), Puls 2 (0,88 proc.). Piętnastkę zamyka dziecięce MiniMini+ (0,87 proc.).

Zobacz tabelę


Z kolei wśród wszystkich mężczyzn w okresie od 1 stycznia do 15 sierpnia br. na pozycji lidera utrzymała się TVP1, której udział, po spadku o 2,98 pkt. proc., wyniósł 13,33 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który miał 12,24 proc. udziału, czyli o 1,79 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Z czwartego na trzecie miejsce awansowała TVN, której średni wynik wyniósł 9,91 proc., po jednak spadku o 0,72 pkt. proc. Zaś na czwarte miejsce spadła TVP2 (8,83 proc.; - 2,76 pkt. proc.).

Piąte, szóste i dziewiąte miejsce zajęły pozostałe ogólne stacje naziemne takie jak TVN7 (3,57 proc.; + o 1,16 pkt. proc.), TV Puls (3,42 proc.; + o 1,12 pkt. proc.) oraz TV4 (2,95 proc. + o 0,56 pkt. proc.).

Natomiast odpowiednio siódme, ósme i jedenaste miejsce należało do kanałów informacyjnych: TVN24 (3,41 proc.), TVP Info (3,14 proc.) i Polsat News (1,20 proc.).

W rankingu piętnastu najchętniej oglądanych stacji przez panów w badanym okresie znalazły się dwa kanały sportowe. Dwunaste miejsce zajął Eurosport (1,16 proc.), a oczko niżej sklasyfikowany został Polsat Sport (1,14 proc.).

W pierwszej piętnastce uplasowały się jeszcze takie stacje jak: Polsat 2 (1,79 proc.), Discovery Channel (1,06 proc.) oraz TVP Seriale (0,98 proc.).

Zobacz tabelę

 

 

 

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas