“Komisarz Alex”, nowy serial kryminalny TVP 1, zapewnia stacji pozycję lidera rynku telewizyjnego i poprawia jej wyniki względem ub.r. Jednak oglądalność przygód detektywa i psa maleje z odcinka na odcinek.
Średnia widownia pokazanych dotąd w sobotnim paśmie o 20.20 czterech odcinków “Komisarza Alexa” wyniosła 4,18 mln osób, co przełożyło się na 26,33 proc. udziału w grupie 4+ i 18,29 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów - 4,77 mln - miał pierwszy odcinek, kolejne oglądało już mniej osób, a czwarty śledziło tylko 3,72 mln widzów.
W paśmie nadawania “Komisarza Alex” TVP1 jest liderem rynku. Druga pozycję zajmuje TVN, który nadaje wówczas “X Factora” i ma 21,99 proc. udziału. Trzecia jest TVP2 (“Bitwa na głosy”; 13,93 proc.), a czwarty - Polsat (filmy fabularne; 12,45 proc.). W grupie komercyjnej TVP1 przegrywa jednak z TVN, który ma tutaj 27,84 proc. Słabiej od Jedynki wypadają nadal Dwójka i Polsat.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. serial poprawia oglądalność wieczornego pasma Jedynki w soboty. Rok temu śledziło je bowiem 3,48 mln widzów, a udział stacji wynosił odpowiednio 21,76 proc. i 17,26 proc.
Serial “Komisarz Alex” gromadzi przed telewizorami głównie kobiety, widzów po pięćdziesiątce, mieszkańców wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
“Komisarz Alex” opowiada o komisarzu Marku Bromskim (Jakub Wesołowski), którego partnerem jest owczarek niemiecki o imieniu Alex. Razem rozwiązują zagadki kryminalne. W serialu grają też Magdalena Walach i Ireneusz Czop. Jest on oparty o austriacki format “Komisarz Rex”.
Widownia “Komisarza Alexa” odcinek po odcinku
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Profil widowni produkcji