Internet2017-09-15
2

KomputerSwiat.pl na czele serwisów pism komputerowych, mocno w dół PCformat.pl, CDaction.pl i Chip.pl

Wśród serwisów funkcjonujących pod markami magazynów komputerowych zdecydowanych liderem jest KomputerSwiat.pl. Wszystkie witryny w skali roku zanotowały spadki zasięgu, najwięcej użytkowników i odsłon straciły PCformat.pl, CDaction.pl i Chip.pl (ten ostatni w międzyczasie zmienił właściciela).

W sierpniu br. KomputerSwiat.pl odwiedziło 3,44 mln realnych użytkowników (czyli 13 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 12,62 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie po trzy minuty i 45 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn działających pod markami magazynów komputerowych pod względem liczby użytkowników (kolejne w rankingu PCformat.pl i PCworld.pl zanotowały po prawie 900 tys. odwiedzających) oraz odsłon (CDaction.pl miał 2,57 mln odsłon). Natomiast jeśli chodzi o średni czas korzystania przez użytkownika, to prawie dwukrotnie dłuższy osiągnął CDaction.pl (siedem minut i 25 sekund).

Najmniej użytkowników i odsłon zanotował Chip.pl (odpowiednio 305,5 tys. i 1 mln), a najkrótszy przeciętny czas korzystania - PCformat.pl (minuta i 17 sekund) oraz PC world.pl (minuta i 58 sekund).

Trzy spośród tych serwisów należą do wydawców dużych portali horyzontalnych: KomputerSwiat.pl do Grupy Onet-RASP, a PCformat.pl i CDaction.pl do Grupy Interia.pl, więc treści z nich mogą być promowane m.in. na stronach głównych tych portali.

W maju br. ukazał się ostatni numer miesięcznika „Chip”, z którego wydawania zrezygnowała Burda Media Polska. Prawa do witryny internetowej Chip.pl od firmy przejęła grupa dziennikarzy magazynu, która nową wersję serwisu uruchomiła w połowie lipca.

Zobacz tabelę

Również na samych komputerach KomputerSwiat.pl miał w zeszłym miesiącu zdecydowanie najwięcej użytkowników (2,71 mln) i odsłon (9,02 mln), natomiast najwięcej czasu przeciętny użytkownik spędził na CDaction.pl - 7 minut i 37 sekund.

Zobacz tabelę

Z kolei na urządzeniach mobilnych KomputerSwiat.pl przy 1,05 mln użytkowników miał 3,6 mln odsłon, natomiast PCworld.pl i PCformat.pl zanotowały niewiele mniej użytkowników niż odsłon - pierwszy serwis miał 301,9 tys. użytkowników i 470 tys. odsłon, a drugi - 299,1 tys. użytkowników i 485,2 tys. odsłon.

W przypadku CDaction.pl użytkownik mobilny spędził na stronie średnio 6 minut i 26 sekund.

Zobacz tabelę

W skali roku wszystkie witryny z zestawienia zanotowały spadki zasięgu (podawanie, jak w tym ujęciu zmieniła się liczba użytkowników jest dużo mniej miarodajne, ponieważ w ciągu roku wzrosła łączna liczba polskich internautów). Najmniej stracił CDaction.pl - jego zasięg zmalał z 13,73 do 13 proc., czyli o 5,3 proc. Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmniejszyła się o 1,59 mln (czyli 11,2 proc.), a średni czas korzystania - o 8 sekund (a więc 3,4 proc.).

PCformat.pl przy spadku zasięgu o 16 proc. stracił 491,9 tys. odsłon i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 25,1 i 19 proc. w dół). PCworld.pl zanotował spadek o 20,2 proc. zasięgu i 89,6 tys. odsłon (4,6 proc. w dół), przy niezmiennym średnim czasie spędzanym przez odwiedzającego.

Z kolei CDaction.pl stracił 24,7 proc. zasięgu, 1,66 mln odsłon (to 39,3 proc. w dół) i 3 minuty i 27 sekund średniego czasu korzystania (31,7 proc. w dół), natomiast Chip.pl przy spadku zasięgu o 52,1 proc. stracił 708,9 tys. odsłon (41,3 proc. w dół), za to przeciętny czas spędzany na stronie wydłużył się o 63 sekundy (czyli 40 proc. w górę).

Chip.pl po przejęciu od Burda Media Polska przez firmę dziennikarzy notuje na razie mniej użytkowników i podobną liczbę odsłon co we wcześniejszych miesiącach br.

W lipcu witryna miała rekordową w br. liczbę odsłon (1,96 mln odsłon) i najdłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (pięć minut i 51 sekund).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas