Telewizja2020-01-11
16

Koncert pieśni pasyjnych i Wakacyjna Trasa Dwójki kolejnymi projektami TVP z Zakopanego? Trwają rozmowy

Jacek Kurski, fot. akpaJacek Kurski, fot. akpa

Telewizja Polska prowadzi rozmowy z Zakopanem na temat realizacji w tym mieście koncertu pieśni pasyjnych i Wakacyjnej Trasy Dwójki. - Liczę, że przynajmniej jedno z tych dwóch wydarzeń uda się wprowadzić do kalendarza TVP już w tym roku - komentuje Jacek Kurski, prezes publicznego nadawcy.

Byłyby to cykliczne wydarzenia organizowane raz w roku. Koncert pieśni pasyjnych odbywałby się w okresie Świąt Wielkanocnych, a Wakacyjna Trasa Dwójki - latem. W przypadku drugiego wydarzenia Zakopane byłoby jednym z około dziesięciu miast, w którym impreza byłaby organizowana.

- Liczę, że przynajmniej jedno z tych dwóch wydarzeń uda się wprowadzić do kalendarza TVP już w tym roku. Osobiście bardziej czuję projekt pieśni pasyjnych. Po największej i najradośniejszej imprezie w roku jaką jest „Sylwester marzeń” - idealna byłaby transmisja z tego samego miasta misterium widowiska refleksyjnego i zanurzonego w historii zbawienia. Telewizja publiczna jest wszak i od postu i od karnawału. Nie możemy zapominać też, że Zakopane to perła polskiej kultury - Witkacy, Przerwa-Tetmajer, Kasprowicz, Rafał Malczewski, Zofia Stryjeńska żeby wymienić tych najbardziej znanych - komentuje Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/jacek-kurski-prezes-telewizji-polskiej-cztery-lata-podsumowanie-sprawny-i-kreatywny-razi-jego-gust-i-cynizm-opinie ##

Nie wykluczone, że w przyszłości z Zakopanego będą organizowane również premiery Teatru Telewizji. - Marzy mi także się zorganizowanie jednej z premier Teatru Telewizji właśnie w tym miejscu - byłoby to idealne dopięcie klamry naszej misyjnej działalności w jednym miejscu, klejnocie polskich Tatr - informuje Kurski.

Chęć zacieśnienia współpracy z publicznym nadawcą deklaruje również Leszek Dorula, burmistrz Zakopanego. - Telewizja Polska dostrzegła potencjał Tatr i Zakopanego i miała odwagę by zaryzykować, zerwała ze schematem sylwestrów na rynkach największych polskich miast i wybrała najbardziej magiczne miejsce! Opłaciło się to zarówno telewizji jak i nam, mieszkańcom Zakopanego. Organizacyjnie jest to jedna z najlepszych imprez w roku, a do tego, nie ukrywajmy tego jest bodźcem ekonomicznym, dla lokalnych przedsiębiorców. Cieszę się, że nie udało się storpedować wydarzenia, które staje się jednym z symboli naszego miasta. Nie ukrywam też, że liczę, że TVP pojawi się z kolejnymi projektami, które także na stałe wpiszą się w kulturalny kalendarz Zakopanego - komentuje.

TVP i Zakopane kontynuują współpracę nad „Sylwestrem marzeń”

TVP i Zakopane będą również dalej współpracować nad „Sylwestrem marzeń”, który nadal będzie się odbywać w tym mieście (ma to miejsce od 2016 roku). W październiku 2018 roku podmioty podpisały ramową umowę na organizację imprezy w latach 2019-2021. Dzięki temu „Sylwester marzeń” w Zakopanem na pewno odbędzie się jeszcze za rok i za dwa lata.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/sylwester-tvp2-2019-zakopane-jacek-kurski-zapewnia-ze-umowa-zostala-potwierdzona-przez-zarzad ##

Ostatnia edycja „Sylwestra marzeń” odbyła się ponad tydzień temu. Ponad 5-godzinne widowisko na antenie TVP2 śledziło 4,92 mln osób, a TVP Polonia - 325 tys. (daje to łączną widownię na poziomie 5,24 mln). Dla porównania, sylwestrową imprezę Telewizji Polsat oglądało 2,28 mln widzów w Polsacie, 179 tys. w Polsacie 2, 171 tys. w Super Polsacie i 167 tys. w Polsacie News (łącznie 2,80 mln), a Telewizji TVN - 1,52 mln (transmisja w TVN).

Autor:mk

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas