„Lato ZET i Dwójki” gromadzi w tym roku średnio 1,66 mln osób, o 90 tys. widzów więcej niż rok temu. TVP2 w czasie transmisji muzycznej imprezy zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Koncerty tegorocznej trasy „Lato ZET i Dwójki” na antenie TVP2 oglądać można co tydzień w niedziele po godz. 20.05, począwszy od 28 czerwca br. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia trzech pierwszych koncertów wyniosła 1,66 mln osób. Przełożyło się to na 11,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Do tej pory zdecydowanie największą popularnością cieszyła się druga część transmisji z 28 czerwca br., którą śledziło 2,18 mln osób. Wówczas koncert odbył się w Kołobrzegu.
Trzy topowe odcinki
Zobacz tabelęW porównaniu do analogicznego okresu ub.r. „Lato ZET i Dwójki” zyskało 90 tys. widzów, ale spadł udział muzycznej imprezy w grupie komercyjnej. Wówczas transmisje koncertów gromadziły przed telewizorami 1,57 mln widzów, co dawało TVP2 odpowiednio 11,28 proc. oraz 11 proc. udziału.
TVP2 w czasie emisji tegorocznej trasy zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVP1, emitująca w tym czasie gł. filmy fabularne, co daje jej 12,56 proc. udziału. Na drugim miejscu plasuje się Polsat (gł. filmy; 12,54 proc.), a czwarta lokata wśród tzw. „wielkiej czwórki” należy do TVN (również filmy; 8,59 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem jest Polsat, a dalej plasują się: Jedynka, Dwójka i TVN.
Konkurencja
Zobacz tabelęKoncerty „Lata ZET i Dwójki” prowadzą Damian Michałowski i Kamil Nosel z Radia ZET oraz Halina Mlynkova i Tomasz Kammel z TVP2. Można ich równolegle słuchać w Radiu ZET (więcej na ten temat).