Internet 2019-03-20
21

Koniec darmowego miesiąca testowego na Netfliksie. Na początek Polska

Netflix wyłączył w Polsce możliwość korzystania z darmowego, 30-dniowego okresu próbnego. Platforma wyjaśnia to testami.- Testujemy dostępność i czas trwania bezpłatnej wersji próbnej, aby lepiej zrozumieć wartość platformy Netflix dla użytkowników - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe serwisu.

Wszystkich internautów zainteresowanych rozpoczęciem przygody z Netfliksem czeka niemiła niespodzianka. Serwis wyłączył w naszym kraju opcję 30-dniowego, darmowego okresu próbnego.

- W Twoim kraju nie oferujemy obecnie bezpłatnego okresu próbnego. Aby rozpocząć członkostwo, odwiedź witrynę Netflix.com, wybierz plan i preferowaną opcję płatności, wprowadź adres e-mail, wpisz hasło, a potem zacznij oglądać. Zarejestrowani użytkownicy otrzymują natychmiastowy dostęp do całego katalogu filmów, seriali i programów serwisu Netflix. Informacje o planach, urządzeniach itd. znajdziesz w artykule Czym jest Netflix?. Możesz anulować konto w dowolnym momencie - informuje serwis wszystkich nowych, niezarejestrowanych użytkowników.

Internauci spekulują, że blokada może być próbą ukrócenia praktyk niedozwolonego handlu dostępami do Netflixa na zasadach "darmowej" próby na platformach aukcyjnych.

Netflix: chcemy zrozumieć wartość platformy dla użytkowników

- Testujemy dostępność i czas trwania bezpłatnej wersji próbnej, aby lepiej zrozumieć wartość platformy Netflix dla użytkowników. Testy te zazwyczaj różnią się pod względem czasu ich trwania i regionów, w których występują. Nie muszą też oznaczać wprowadzenia testowanych zmian na stałe - czytamy w oświadczeniu, jakie otrzymała redakcja portalu Wirtualnemedia.pl z biura prasowego Netflixa.

Obecnie, za pakiet Podstawowy płacą 34 złote miesięcznie, za Standard 43 złote, za opcję Premium 52 złote co miesiąc.

Netflix wprowadził w tym roku podwyżki cen abonamentów m.in. dla widzów w USA. Kilka tygodni temu serwis zaprezentował testowo wybranym użytkownikom w Polsce nowe plany opłat za dostęp. W jednym z wariantów droższe pakiety kosztują 49 i 65 złotych. Jak wyjaśniono, to jedynie testy badające reakcje użytkowników na tego typu zmiany.

W ubiegłym roku Netflix zanotował 7,65 mld dolarów wpływów, wobec 6,15 mld dolarów w 2017 roku. W omawianym okresie serwis miał 139,26 mln płacących użytkowników, po wzroście o 8,84 mln w ciągu kwartału.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.

W Polsce w grudniu ub.r. przeglądarkowa wersja Netfliksa zanotowała 2,57 mln użytkowników i 32,61 mln odsłon, a jej aplikacja mobilna - 941 tys. użytkowników (dane za Gemius/PBI).

Autor: jd

KOMENTARZE (21) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas