Prasa2020-12-22
12

Edipresse Polska zamyka dwutygodnik "Flesz. Gwiazdy & Styl"

fot. okładka grudniowego numerufot. okładka grudniowego numeru

Edipresse Polska S.A. zdecydowało o zaprzestaniu wydawania dwutygodnika "Flesz. Gwiazdy & Styl", nowy numer będzie ostatnim. Natomiast w pierwszym kwartale 2021 roku firma zapowiada uruchomienie nowego serwisu o branży modowej.

Decyzję o zaprzestaniu wydawania drukowanego wydania "Flesz. Gwiazdy&Styl" ogłoszono oficjalnie w poniedziałek, numer który ukazał się na rynku 21 grudnia będzie ostatnim. Jak informuje Edipresse Polska S.A. w  przesłanym komunikacie do portalu Wirtualnemedia.pl, skupi się teraz na rozwoju nowego projektu internetowego.

Brand Flesz Style ma pozostać obecny jako sekcja tematyczna w serwisie party.pl. Zespół zatrudniony przy tworzeniu magazynu miał dostać propozycję pozostania w spółce w ramach realizacji innych projektów.

Na rynku od 2011 roku

"Flesz. Gwiazdy&Styl" pojawił się na rynku jesienią 2011 roku. Był pozycjonowany jako magazyn people, mniej więcej po połowie jego zawartości stanowiły informacje z życia gwiazd oraz treści o modzie i urodzie.

Nakład pierwszego wydania wyniósł 600 tys. egz. - Liczymy osiągnięcie sprzedaży na poziomie co najmniej 200 tys. egz. - mówiła na konferencji wprowadzającej tytuł Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza “Flesza”.

Ostatecznie pierwszy numer nowego dwutygodnika sprzedał się w liczbie 496 tys. egz. Potem już było słabiej - na początku sprzedaż wynosiła około 330 tys. egz., w tym roku spadła do 20 tys.

Redaktor naczelną "Flesza" od debiutu rynkowego pisma była Aneta Wikariak, która jako szefowa redakcji people & style kieruje też zespołami redakcyjnymi Wizaz.pl i dwutygodnika "Party. Życie gwiazd".

- Wszyscy widzimy zmieniające się zachowania i nawyki konsumenckie za którymi podąża zmieniająca się komunikacja marketingowa i budżety klientów. Naturalnym krokiem dla naszej dalszej obecności biznesowej w segmencie modowym jest 100 proc. obecność w kanałach digital. Zwłaszcza w tak perspektywicznej i dostosowanej do nowych realiów branży fashion - komentuje Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska.

W planach nowy serwis fashion

W pierwszym kwartale 2021 roku Edipresse ma uruchomić nowy serwis e-commerce w kategorii fashion. Spółka ma już nad nim pracować od jakiegoś czasu, pozyskiwać partnerów handlowych, produkować treści modowe, a także wdrażać potrzebne do startu projektu rozwiązania technologiczne.

Za przygotowanie i wprowadzenie projektu na rynek odpowiadają Tomasz Sypuła oraz Agnieszka Janota, która od początku grudnia 2020 dołączyła do firmy.

- Konsekwentnie zwiększamy naszą obecność w kluczowych dla naszych użytkowniczek kategoriach tematycznych w obszarze digital. Branża modowa zawsze była w kręgu naszego zainteresowania, a dziś jest szczególnie istotna pod kątem działań e-commerce – stwierdza Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska. - Wokół nowego projektu chcemy skupiać użytkowniczki zainteresowane modą i zakupami w Internecie, a wsparcie całego digitalowego portfolio spółki z obszaru lifestyle istotnie przyśpieszy nasz rozwój w kategorii fashion - uważa Klepacki.

Od początku 2021 roku portfolio drukowanych tytułów w ramach segmentu people premium będą tworzyły „Viva!”, „Party. Życie Gwiazd” oraz magazyn „Uroda Życia” (od początku roku będzie dwumiesięcznikiem) oraz cykliczne wydania „Mamo, to ja”.

W skład digitalowego portfolio Edipresse Polska wchodzą m.in. portale Polki.pl, Wizaz.pl, Gotujmy.pl, Mamotoja.pl, Viva.pl i Party.pl, a także serwisy marketplace z usługami z zakresu opieki i prowadzenia domu: Niania.pl, PomoceDomowe.pl, OpiekaSeniora.pl oraz OpiekaZwierzat.pl.

Pod koniec kwietnia 2020 roku spółka rozwiązała umowy z 31 osobami. Z początkiem maja obniżyła pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

W ub.r. Edipresse Polska zanotowało spadek skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 27,6 proc. do 126,63 mln zł, m.in. w związku ze sprzedażą magazynów poradnikowych. Zatrudnienie etatowe w firmie zmalało o 55 pracowników do 155, a jej wynik netto poszedł w górę z 9,91 mln zł straty do 458 tys. zł zysku.

Autor:nb / masz

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas