Prasa2022-09-06
7

„Gazeta Stołeczna” bez wydania w soboty

Od września przestaje się ukazywać sobotnie wydanie „Gazety Stołecznej” - warszawskiego wydania „Gazety Wyborczej” (Agora). Od roku było to ostatnie lokalne wydanie papierowej wersji dziennika, które wciąż wychodziło w soboty.

- Od września 2022 roku weekendowe wydania „Gazety Wyborczej” będą mieć wyłącznie ogólnopolski, uniwersalny charakter – mówi Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory. - Składać się na nie będą „Wolna Sobota”, „Ale Historia” i „Wysokie Obcasy”. W Warszawie nie będzie ukazywać się już „Gazeta Stołeczna” - dotychczas jedyne strony lokalne dostępne w weekendy w tradycyjnej wersji dziennika – dodaje.

Agora tłumaczy, że zmiana to „głównie rezultat migracji treści do internetu, której podlegają także aktualności lokalne”. - Dodatkowo, na decyzję o niej wpłynęły konieczność optymalizacji procesów wydawniczych oraz dostosowania się do obecnych warunków na rynku dystrybucji prasy – podkreśla Staniszewska.

To jednocześnie, jak dodaje Agora, kolejny krok w stronę ujednolicenia weekendowego wydania „Wyborczej”, które ma obecnie magazynowy charakter. - W ręce czytelników trafia wyjątkowa porcja lektury: najlepszych, dłuższych treści, m.in. reportaży, sylwetek, wywiadów, felietonów i rysunków przygotowanych przez dziennikarzy „Wyborczej”, ekspertów i publicystów – mówi rzeczniczka spółki.

Zainteresowani najświeższymi wiadomościami z Warszawy cały czas mogą skorzystać z nieustannie aktualizowanych treści serwisu Warszawa.wyborcza.pl dzięki drukowanym w tradycyjnych numerach „Wyborczej” kodom dostępu do serwisu na sobotę i niedzielę. - Umożliwiają one odbiorcom „Wyborczej” nie tylko trzymanie ręki na pulsie wydarzeń - także tych lokalnych, ale dodatkowo na poszukiwanie zbliżonych tematycznie treści, sięgnięcia po podcasty i materiały wideo, a także interakcji z redakcją i innymi odbiorcami np. poprzez komentarze. Weekendowy kod odblokowuje również dostęp do premierowych fragmentów książek – dodaje Staniszewska.

Z sobotnich wydań lokalnych w mniejszych miastach dziennik zrezygnował jeszcze w 2015 roku. W styczniu 2020 roku „Wyborcza” zlikwidowała wydania lokalne ukazujące się od poniedziałku do czwartku w 14 miastach, pozostawiając tam tylko magazynowe wydania piątkowe. Codzienne lokalne dodatki pozostały w pięciu największych miastach. W sierpniu ub.r. sobotnie wydania lokalne zniknęły z wydań krakowskiego, łódzkiego, wrocławskiego, poznańskiego, trójmiejskiego i katowickiego.

Jednocześnie „Wyborcza” uruchamia kolejne internetowe serwisy lokalne – ma już ich w sumie 33. Ostatnie ruszyły jesienią ub.r. w Kaliszu i Elblągu.

W lipcu serwis Wyborcza.pl odwiedziło 7,19 mln użytkowników, co dało mu 24,22 proc. zasięgu. Spędzano tam przeciętnie 16 minut i 59 sekund (dane Mediapanelu).

Jak wynika z danych PBC, w drugim kwartale br. średnia sprzedaż „Wyborczej” wyniosła 48 328 egz.

Autor:jsx

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas