Tegoroczna polska edycja konkursu Young Creatives Cannes, skierowanego do młodych pracowników branży reklamowej, będzie prowadzona według zmienionych zasad. Próg wiekowy dla uczestników podwyższono do 30 lat, a kandydatów do jury wybierają uczestnicy poprzednich edycji wydarzenia.
Przyjmowanie zgłoszeń w tegorocznej polskiej edycji Young Creatives Cannes trwa do 29 stycznia br. Próg wiekowy dla uczestników został podwyższony z 28 do 30 lat. Zmieniono zasady wyboru jurorów - kandydatów do grona oceniających mogli zgłaszać uczestnicy poprzednich edycji wydarzenia. Bez zmian pozostają kategorie konkursowe. Jak co roku są to: Print, Film, Cyber, Design, PR, Media oraz Clients.
W konkursie Young Creatives Cannes uczestnicy na wykonanie zadania mają 24 godziny (wyjątek stanowi kategoria Film, w której czas wydłużony jest do 48 godzin). Pracę rozpoczyna briefing przeprowadzany przez partnera danej kategorii. Dzień po oddaniu prac, zespoły prezentują swoje pomysły przed jury. Na prezentację i odpowiedzi na pytania jurorów mają tylko 15 minut. -Taka formuła wydarzenia to dobry sprawdzian nie tylko umiejętności kreatywnego myślenia uczestników, ale również tego co w naszym zawodzie ważne: organizacji pracy, prezentacji pomysłów, pracy w sytuacjach stresowych - komentuje Przemek Bogdanowicz , prezes KTR.
Tegoroczne składy jurorskie zostały wybrane na podstawie rekomendacji uczestników poprzedniej edycji wydarzenia. Obrady w poszczególnych kategoriach poprowadzą: Katarzyna Sośnierz z agencji Lvov (Print/Film), Rafał Nagiecki z Saatchi & Saatchi (Design), Sebastian Stępak z MSLGroup (PR), Dorota Bubka z Artegence (Cyber), Bartek Rams z Heart&Brain (Clients).
Szansę na zwycięstwo mają te teamy i ich prace, które w sposób najbardziej kreatywny, przemyślany odpowiedzą na brief. Jury przygotuje informacje zwrotne na temat przedstawionych prac lub uzasadnienie wyboru prac zwycięskich.
Konkurs otwarty jest dla wszystkich pracowników branży komunikacji reklamowej i marketingowej.
Nagrodą dla zwycięzców każdej kategorii jest udział w międzynarodowym festiwalu Young Lions w Cannes w czerwcu br. Wyróżnienia zostaną przyznane w trakcie gali Konkursu Klubu Twórców Reklamy KTR, która odbędzie się w maju br.