Już wkrótce, bo prawdopodobnie od stycznia 2024 roku, Krajowy Instytut Mediów rozpocznie realizację badań komercyjnych, dla firm zewnętrznych. Zapowiedział to na czwartkowej Sejmowej Komisji Kultury i Środków Masowego Przekazu Maciej Świrski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
W czwartek 28 grudnia zebrała się Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu, która miała dyskutować o budżecie na 2024 roku. Jej obrady zdominowała jednak dyskusja o obecnej sytuacji mediów publicznych - TVP SA, Polskiego Radia SA i Polskiej Agencji Prasowej, które minister kultury Bartłomiej Sienkiewicz dzień wcześniej postawił w stan likwidacji.
Jednym z uczestników Komisji był Maciej Świrski, przewodniczący Krajowej Radiofonii i Telewizji. Poseł Koalicji Obywatelskiej zapytał go o Krajowy Instytut Mediów, a dokładniej zapytał o to, czy KIM będzie realizować badania komercyjne dla podmiotów zewnętrznych, czy są takie plany w kontekście potencjalnych przychodów, które mógłby Instytut z tego tytułu generować.
Maciej Świrski odpowiadając na to pytanie zdradził, że KIM ma w planach realizację takich badań i wejdą one w życie w chwili rozwinięcia w pełni działu sprzedaży, który będzie zajmował się pozyskiwaniem klientów na takie badania. Chodzi nie tyle o utworzenie takiego działu, co jego rozbudowę i uruchomienie w pełni.
- Chodzi głównie o badania jakościowe i ankieterskie, do tego jesteśmy prawie gotowi - powiedział Maciej Świrski. Zdradził, że ich realizacja ruszy prawdopodobnie z początkiem 2024 roku.
Dotychczas KIM realizował badania tylko i wyłącznie na potrzeby KRRiT.