Organizacja Odkrywaj Kraków (Discover Cracow), zajmująca się promocją Krakowa, prowadzi akcję pod hasłem "Nie pitol że widziałeś wszystko". Skierowana jest do polskich turystów i ma ich zachęcić do odwiedzin stolicy Małopolski.
Kampanię promują m.in. billboardy w centrum Krakowa oraz plakaty w środkach komunikacji miejskiej. W Warszawie banery akcji pojawiły się w metrze, w Katowicach i Krakowie - w tramwajach. Plakaty pojawią się także na krakowskiej starówce.
W ramach działań promocyjnych po Krakowie jeździ 20 specjalnie obrandowanych samochodów. W radiach RMF Maxxx w Krakowie i Katowicach emitowane są zaś spoty reklamowe, w ośmiu różnych wersjach. Całość uzupełniają działania w social mediach i strona internetowa OdkryjżeKraków.pl.
Jak mówią organizatorzy, hasło kampanii "Nie pitol że widziałeś wszystko" nawiązuje do krakowskiego regionalizmu. Jego celem jest podkreślenie, że Kraków jest pięknym miastem z bogatą historią i kulturą. Nie wszystkim odbiorcom hasło to przypadło do gustu. Część z nich swoje niezadowolenie wyraża w internecie. Co na twórcy kampanii?
- Zdawaliśmy sobie sprawę, że hasła mogą wzbudzić emocje. Podjęliśmy ryzyko, bo wierzymy, że warto szukać nieszablonowych rozwiązań. Kampania powstała z myślą o naszym mieście, z którego jesteśmy dumni. Kochamy Kraków, regionalizmy, obwarzanka i wychodzić na pole. Rozumiemy, że zdania na temat użytych regionalizmów i samej kampanii są podzielone. Chętnie wchodzimy w dyskusję i rozmawiamy ze społecznością o samej kampanii. Cieszy nas fakt, że hasło Odkryjże Kraków nabiera rozgłosu. Promocja miasta - to był nasz cel i jeśli choćby jedna osoba dzięki nam uzna, że warto iść do jednego z krakowskich muzeów, było warto - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Moryto, prezes Odkrywaj Kraków,
Działania zaplanowano wstępnie do końca lipca, z możliwością przedłużenia do września.
Za przygotowanie i realizację kampanii w całości odpowiada Odkrywaj Kraków.