Prasa2024-01-31
3

„Tele Tydzień” zamiast „Kropki TV” w Biedronce

Od poniedziałku w Biedronce dostępny jest ostatni numer tygodnika telewizyjnego „Kropka TV” (Petstar). Sieć wyjaśnia wycofanie tytułu ze sprzedaży lakonicznie „względami biznesowymi”. Czasopismo zastąpione będzie w części sklepów „Tele Tygodniem” (Wydawnictwo Bauer).

W poniedziałek ostatni numer magazynu „Kropka TV” z programem na 2-8 lutego trafił do sklepów sieci Biedronka. Poinformowała o tym sama redakcja tytułu w mediach społecznościowych, nie podano jednak powodów decyzji o zakończeniu sprzedaży tygodnika.

Spytaliśmy o powody samą Biedronkę. - Decyzja o zamknięciu magazynu „Kropka TV” jest podyktowana względami biznesowymi – mówi krótko Marta Osial, dyrektor kategorii odpowiedzialna za prasę w sieci.

W dyskontach będzie można kupić inny tytuł segmentu tv guide. - Zadbaliśmy jednak o to, by w maksymalnie największej liczbie sklepów sieci Biedronka dostępny był tygodnik „Tele Tydzień”, najpopularniejszy magazyn oferujący program telewizyjny 98 stacji TV – podkreśla Osial.

„Tele Tydzień” jest droższy od „Kropki TV” o 30 gr (cena okładkowa tego pierwszego to 3,29 zł, a drugiego - 2,99 zł), ma też program mniejszej liczby kanałów („Kropka TV” ma ich 114). Objętości obu tytułów są równe - po 100 str.

Czytaj też: Pisma telewizyjne skazane na wymarcie. “Póki im się to spina, będą inwestować”

Tygodnik „Kropka TV” wydawany był od 2006 roku. Sprzedawany był wyłącznie w sieci sklepów Biedronka, należących do Jeronimo Martins Polska.

Od listopada 2022 roku wydawcą tytułu była spółka Petstar. Wcześniej zajmowało się tym Wydawnictwo Edipresse, które w lipcu 2022 roku z powodu inflacji, wzrostu kosztów i spadkowych trendów na rynku pracy zdecydowało się zakończyć wydawanie magazynu.

Po zmianie wydawcy „Kropka TV” przeszła gruntowne zmiany. Pierwsze wydanie tygodnika w nowej odsłonie ukazało się w sklepach Biedronki 7 kwietnia ub.r. Po zmianach magazyn obejmował ramówkę stacji telewizyjnych od środy do wtorku (wcześniej od piątku do czwartku podobnie jak tygodniki telewizyjne Bauera). Magazyn zwiększył objętość - z 84 do 100 stron.

Biedronka w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku otworzyła 92 sklepy (78 otwarć netto) i przeprowadziła remodeling 270 lokalizacji. Na koniec września ub.r. sieć liczyła 3 473 sklepów.

Autor:jsx

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas