Badania2018-05-17
6

KRRiT zaprezentuje założenia do alternatywnego badania mediów. Prezentacja 25 maja

Podczas konferencji IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaprezentuje stan prac nad projektem dotyczącym niezależnego pomiaru konsumpcji mediów elektronicznych.

Nowa propozycja badania oglądalności i słuchalności w telewizji, radiu i internecie wypracowywana jest w ramach prowadzonego przez Krajową Radę dialogu technicznego. Bierze w nim udział kilkanaście podmiotów rynku medialnego, m.in. Grupa RMF, Telewizja Republika, TIME, Polsat Media Biuro Reklamy, Eurozet, Ipsos, Kantar Media, AGB Nielsen Media Research, Execon ITS, Grupa Radiowa Agora, Audytorium 17 i ITI Neovision.

Wynikiem dialogu ma być docelowo wybór wykonawcy niezależnego pomiaru konsumpcji mediów elektronicznych - telewizji linearnej, VOD, stremingu na żywo, radia cyfrowego i analogowego, oraz przekazów na urządzenia mobilne.

Swój udział w konferencji IAA Polska zapowiedziały wszystkie agencje badawcze, które aktualnie dostarczają dane na temat konsumpcji mediów w Polsce, ale też firmy, które twierdzą, iż dysponują nowatorskimi rozwiązaniami możliwymi do zaimplementowania w badaniach mediowych w perspektywie roku lub dwóch lat. Nielsen, Kantar, Gemius, Ipsos, Median, Meetrics oraz KRRiT pokażą "siedem inspirujących propozycji dotyczących kierunków, w jakich będą rozwijać się badania mediów w przyszłości" - czytamy w opisie wydarzenia.

Konferencja będzie podsumowaniem pierwszego etapu konsultacji moderowanych przez IAA Polska. W kolejnych tygodniach wnioski z dyskusji będą omawiane podczas paneli dyskusyjnych poszczególnych grup interesariuszy. Po ich zakończeniu IAA Polska ogłosi rekomendacje dotyczące kierunków i możliwości rozwoju badań mediów w Polsce, szczególnie w kontekście oczekiwań marketerów.

Autor:jd

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas