Reality-show „Kryptonim szef” jesienią br. w TVP1 oglądało 1,42 mln osób, a stacja przegrała z TVN i Polsatem. Wpływy z reklam wyniosły 3,9 mln zł. Jedynka jest zadowolona z wyników programu i chce jego kontynuacji.
„Kryptonim szef” nadawany był w TVP1 w środy o godz. 20.25 począwszy od 2 września br. do 25 listopada br. Średnia oglądalność programu wyniosła 1,42 mln widzów przy udziale na poziomie 8,88 proc. w grupie 4+ i 9,80 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadził przedostatni odcinek programu nadany 18 listopada br. Obejrzało go 1,78 mln osób.
Zobacz tabelęW paśmie emisji „Kryptonimu szef” TVP1 zajęła dopiero czwarte miejsce w całym rynku. Zdecydowanym liderem była TVP2, emitująca wówczas swoje hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „Na dobre i na złe”, której udział wyniósł 25,45 proc. Drugie miejsce zajął TVN („Na Wspólnej”, Wesołowska i mediatorzy”, „Kto poślubi mojego syna?”; 9,57 proc. udziału), a trzeci był Polsat („Świat według Kiepskich”, „Top Chef”, filmy; 9,56 proc.). W grupie komercyjnej Jedynka też znalazła się na czwartej pozycji.
Zobacz tabelęWpływy reklamowe z edycji „Kryptonimu szef” wyniosły 3,89 mln zł.
„Kryptonim szef” to oparty na formacie zagranicznym program, w którym managerowie kierujący firmami wcielają się w pracowników najniższego szczebla, by poznać prawdę o tym jak wygląda praca w ich przedsiębiorstwach. Są oni specjalnie ucharakteryzowani, a każdy ich krok śledzi kamera.
- Jestem bardzo zadowolony z wyników programu - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1. Zwraca on uwagę, że reality-show emitowany był z przerwami - w kilka śród go nie pokazano. 23 września TVP1 zamiast „Kryptonimu szef” transmitowała debatę o imigrantach, a 21 października i 11 listopada pokazała filmy. - To miało wpływ na wyniki - dodaje Radziszewski.
Jak już informowaliśmy w październiku br., TVP1 chce kontynuować program. - Rozmawiamy na ten temat z producentem (Jake Vision - przyp. red.) - mówi Piotr Radziszewski. Faktem jest, że trudniej realizować drugą serię, bo uczestnicy mogą się zorientować, że biorą udział w znanym im formacie jeszcze przed nagraniem finału odcinka. - W innych krajach sobie z tym radzą - podkreśla szef TVP1.
Na razie nie wiadomo, kiedy druga edycja reality-show może trafić na antenę Jedynki.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/nasz-nowy-dom-hitem-polsatu-program-zyskal-580-tys-widzow-i-zarobil-21-mln-zl ##
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. średni udział TVP1 w rynku wyniósł 12,29 proc.