Reklama2020-12-10
0

Krzysztof Gonciarz opowiada o emigracji w kampanii społecznej Centrum Edukacji Obywatelskiej "Ponad Granicami"

Centrum Edukacji Obywatelskiej rusza z międzynarodową kampanią społeczną „Ponad Granicami. Rozmawiajmy o migracjach”. Akcja pokazuje osobiste historie bohaterów i bohaterek, których życie zmieniło się po emigracji. W projekt włączył się influencer Krzysztof Gonciarz.

Badanie świadomości młodzieży o procesach migracyjnych przeprowadzone przez CEO wskazuje, że zaledwie 18% młodych ludzi czuje, że może zmieniać sytuację migrantów i migrantek w kraju i na świecie, a doświadczenia obcokrajowców mieszkających w Polsce pokazują, że to właśnie codzienne zachowania i atmosfera w miejscach publicznych mają ogromne znaczenie w budowaniu przyjaznego, otwartego na inność społeczeństwa.

Kampania „Ponad granicami. Rozmawiajmy o migracjach” ma na celu uświadamianie młodych ludzi na temat współczesnych migracji i wzmacnianie w nich poczucia odpowiedzialności za społeczeństwo.

– Za każdą decyzją o migracji kryją się konkretne powody i motywacje. Dzięki temu projektowi młodzi poznają historie ludzi z różnych stron świata. Ta indywidualna perspektywa pomoże zrozumieć globalne mechanizmy i lepiej odnaleźć się w złożonym świecie współzależności. Zależy nam na zachęceniu młodych ludzi do debaty o migracjach. Żeby lepiej dotrzeć do młodego odbiorcy i odbiorczyni działamy dwutorowo: po pierwsze współpracujemy z nauczycielami i nauczycielkami i proponujemy aktywności w ramach edukacji formalnej, a po drugie angażujemy w mediach społecznościowych influencerów i influencerki, którzy sami mają za sobą doświadczenia migranckie – mówi Elżbieta Krawczyk z Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO), organizacji realizującej polską odsłonę kampanii.

W kampanię włączył się Krzysztof Gonciarz, jeden z najbardziej znanych twórców polskiego YouTube’a. Gonciarz przygotował film, w którym dzieli się swoim doświadczeniem z życia w Japonii.

W akcję włączyli się także Ange-Sophie Reich i Szymon Reich znani z telewizyjnego programu TVN „Top Model”. Wykorzystując swoje zasięgi w mediach społecznościowych opowiadają o międzynarodowych doświadczeniach, które ich ukształtowały i angażują młodych odbiorców do rozmowy o migracjach XXI wieku na Instagramie i TikToku.

Za komunikację kampanii odpowiada agencja Propsy PR.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas