Telewizja2022-12-30
53

„Wiadomości” ogląda więcej mężczyzn niż kobiet. Dominują emeryci i osoby z wykształceniem podstawowym

„Wiadomości” TVP1 chętniej oglądali mężczyźni niż kobiety. Wśród widowni dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy wsi. Zauważalny jest wzrost udziału osób o wysokich dochodach - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Ponad połowę widzów „Wiadomości” stanowią mężczyźni

W okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku główne wydanie „Wiadomości” w telewizyjnej Jedynce (serwis jest nadawany codziennie o godz. 19.30; dziennik oglądać można również w TVP Info) oglądało średnio 49,97 proc. kobiet i 50,03 proc. mężczyzn. Struktura widowni dziennika w podziale różni się od tej, którą charakteryzuje się cały rynek telewizyjny w naszym kraju. Charakteryzuje się przewagą widowni kobiecej - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,19 proc. kobiet i 46,81 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej „Wiadomości” oglądało nieco więcej kobiet niż mężczyzn. Płeć damska stanowiła 50,97 proc., a męska - 49,03 proc.).

46 proc. to grupa wiekowa 65+

„Wiadomości” na tle całego rynku charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni dziennika w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w analizowanym okresie wyniosły poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych serwis miał również w okresie od 1 września do 12 grudnia ub.r.

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie informacyjnym programem Telewizji Polskiej stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności „Wiadomości” notują w grupie 65+, w której widownia stanowi 45,63 proc. wszystkich widzów. Dla porównania w całym rynku jest to 33,68 proc.

Wysoki udział widowni wiejskiej

Wyraźne dysproporcje oglądalności „Wiadomości” względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Dziennik ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 49,44 proc. udziału wszystkich widzów. Wartość ta w całym rynku wynosi 37,72 proc.

Rosną dochody widzów dziennika

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że „Wiadomości” jesienią br. miały podobną strukturę widowni do całego rynku telewizyjnego w Polsce.

Dla porównania, jesienią ub.r. „Wiadomości” w TVP1 śledziło mniej osób z wysokimi dochodami, a więcej - z niskimi. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 września do 12 grudnia br. wynosił 34,88 proc., a rok wcześniej było to 29,91 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w okresie od 1 września do 12 grudnia br. wynik wynosił 3,78 proc., a rok wcześniej - 4,06 proc.

Dominują osoby z wykształceniem podstawowym

„Wiadomości” najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, ale udział takich widzów minimalnie spada - z 49,38 proc. widowni jesienią ub.r. do 48,30 proc. jesienią br. (w całym rynku jest to 42,36 proc.).

Rośnie udział widzów z wykształceniem średnim, którzy w badanym okresie stanowili 34,41 proc. widowni (34,08 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 33,37 proc.

60 proc. widowni „Wiadomości” stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód „Wiadomości” zdecydowanie najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 55,70 proc. widowni. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,45 proc. emerytów.

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

Średnia widownia „Wiadomości” w Jedynce i TVP Info w listopadzie 2022 roku wyniosła 2,70 mln osób (2,06 mln w TVP1 i 643 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 20,41 proc.


ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL

Emeryci dominują wśród widowni TVP Info

TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą

Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami

Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2

Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze

Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”

„Wiadomości” ogląda więcej mężczyzn niż kobiet. Dominują emeryci

Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Wiadomości, profil widza

KOMENTARZE(53)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas