Radiowa Dwójka jest najchętniej słuchaną rozgłośnią przez kobiety, osoby w wieku 60-75 lat oraz z wykształceniem wyższym - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż w okresie grudzień 2012 - luty 2013 radiowej Dwójki słuchało 52,0 proc. kobiet oraz 48,0 proc. mężczyzn.
Dwójki najchętniej słuchają osoby w grupie wiekowej od 60 do 75 lat, która stanowi 44,0 proc. jej wszystkich słuchaczy. Antena ta jest też chętnie słuchana przez osoby w wieku od 40 do 59 lat (34,3 proc.).
Rozgłośnia ta jest najpopularniejszą stacją wśród osób z wykształceniem wyższym (36,2 proc.).
Zobacz tabelę
Przypomnijmy, że Dwójka w rynku radiowym w Polsce zajmuje dziewiąte miejsce (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.