Reklama2018-03-23
1

Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, Kino Świat i Volkswagen Group w dół (Top10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W dwóch pierwszych miesiącach br. najwyższe wzrosty wydatków reklamowych w mediach tradycyjnych osiągnęły Natur Produkt Zdrovit, Euro-Net Warszawa i Metro Group. Mniejsze nakłady niż przed rokiem zanotowały z kolei Volkswagen Group Polska.

W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (bez internetu) 4,39 mld zł. To 2,2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 466,4 mln zł, o 3,1 proc. wyższymi w skali roku. Druga lokata przypadła firmie Natur Produkt Zdrovit, która na wsparcie w mediach tradycyjnych wydała w omawianym okresie 107,2 mln zł. Zwiększyła inwestycje w skali roku o 62,6 proc. i miała najwyższą spośród czołowych reklamodawców dynamikę wydatków. Trzecie miejsce na podium należy do sieci dyskontów Lidl Polska, która przeznaczyła na reklamy w mediach 93,3 mln zł, czyli 14,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.

Z pozostałych czołowych reklamodawców mediów tradycyjnych najwyższe wzrosty wydatków miały Euro-Net Warszawa i Metro Group. Pierwsza firma zwiększyła je w skali roku o 46,5 proc. (z 42,1 do 61,7 mln zł), a druga - o 26,2 proc. (z 48,9 do 61,7 mln zł). O 13,5 proc. zwiększyły się nakłady reklamowe koncernu Procter&Gamble Polska - do 56,2 mln zł.

USP Zdrowie w omawianym okresie zainwestowało w reklamy swoich marek 89,2 mln zł (czyli o 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a spółka Terg - 84,3 mln zł (po wzroście o 5,7 proc.).

Utrzymuje się ujemna dynamika wydatków koncernu samochodowego Volkswagen Group Polska - importer samochodów takich marek jak Volkswagen, Audi czy Skoda na reklamy swoich brandów przeznaczył w omawianym okresie 57,1 mln zł, o 11,1 proc. mniej niż przed rokiem.

Z powyższych danych wynika, że znacząco (o ponad 50 proc.) spadły wydatki reklamowe dystrybutora filmowego Kino Świat. Nie można jednak wnioskować tego wprost - ujemna dynamika w powyższym zestawieniu to skutek zmiany metodologii wyceny reklam kinowych przez Kantar Media. Widoczny tu spadek - jak zaznaczył nam Kantar - nie jest faktycznym spadkiem wydatków reklamowych tej firmy. Dane dotyczące największych reklamodawców obejmują również reklamę kinową, w stosunku do której nastąpiła zmiana metodologii wyceny. Informowaliśmy już o tym miesiąc temu.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas