Telewizja2016-05-19
6

„Kuba Wojewódzki” liderem rynku. Jesienią kolejna seria

Kuba Wojewódzki, fot: TVN / Grzegorz Press Kuba Wojewódzki, fot: TVN / Grzegorz Press

Najnowszą edycję show „Kuba Wojewódzki” oglądało średnio 1,28 mln osób, o 100 tys. mniej niż serię emitowaną rok temu. TVN w czasie emisji programu był liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 11,11 mln zł.

Premierowe odcinki 20. serii „Kuby Wojewódzkiego” na antenie TVN oglądać można było we wtorki o godz. 22.30, w okresie od 16 lutego do 17 maja br. Program oglądało średnio 1,28 mln osób, co zapewniło stacji 13,68 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,88 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądany odcinek talk-show zgromadził przed telewizorami 1,91 mln widzów. Była to jednak pierwsza emisja nowej serii, wyjątkowo pokazana o godz. 21.30, czyli godzinę wcześniej niż zwykle. Tego dnia o 22.30 TVN pokazał bowiem widowisko „Wszyscy na jednego, czyli Roast Kuby Wojewódzkiego”, który obejrzało średnio 1,7 mln widzów. Program pierwotnie miał być wyemitowany o 21.30, ale był zbyt ostry, dlatego emisję przesunięto na późniejszą godzinę.

Trzy topowe odcinki „Kuby Wojewódzkiego 20"

Zobacz tabelę

W porównaniu z emitowaną rok temu 18. serią „Kuba Wojewódzki” stracił 100 tys. widzów, ale minimalnie wzrósł udział talk-show w grupie komercyjnej. Wówczas program śledziło średnio 1,38 mln osób, a udział TVN wynosił wtedy odpowiednio 14,80 proc. oraz 16,72 proc.

TVN w paśmie nadawania właśnie zakończonej serii programu Kuby Wojewódzkiego był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP2, emitująca wówczas gł. „Magazyn Expressu Reporterów” oraz filmy dokumentalne, co przełożyło się na 11,53 proc. udziału. Trzeci był Polsat (serial „Powiedz Tak!” i filmy fabularne; 6,38 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. pasmo filmowe; 5,70 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, jednak tutaj przewaga TVN nad pozostałymi konkurentami była większa.

Oglądalność talk-show na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Reklamy emitowane wokół zakończonej właśnie edycji programu Wojewódzkiego przyniosły stacji w sumie 11,11 mln zł. Rok temu wpływy z reklam wyniosły 11,78 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Kolejny sezon „Kuby Wojewódzkiego” pojawi się na antenie TVN w jesiennej ramówce br.

W kwietniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Kuba Wojewódzki, show TVN

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas