Kuba Wojewódzki cieszy się nieustającym zainteresowaniem widzów. W minionym sezonie talk-show prowadzony przez dziennikarza zyskał oglądających w porównaniu do jesieni ub.r. i umocnił pozycję stacji TVN jako lidera rynku telewizyjnego.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność 11. już serii “Kuby Wojewódzkiego” wyniosła 1,88 mln widzów, zaś udział stacji uplasował się na poziomie 21,99 proc. w grupie 4+ i 25,76 proc. w 16-49 .
Widownia zakończonej właśnie edycji była wyższa niż emitowanej w analogicznym okresie 9. serii programu - talk-show śledziło wtedy bowiem średnio 1,8 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 20,07 proc. i 23,57 proc. (więcej na ten temat). Z kolei wiosną br. format miał średnio 1,75 mln widzów, a jego udziały wynosiły 19,61 proc. i 23,46 proc.
Telewizja TVN była zdecydowanie najchętniej oglądaną stacją w paśmie emisji “Kuby Wojewódzkiego”. Na drugiej pozycji z wynikiem 14,27 proc. znalazła się TVP 2, emitująca wówczas końcówkę “Magazynu Expressu Reporterów” i dokumenty, trzecie miejsce zajął Polsat (13,91 proc., ”CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, filmy), a czwarta była TVP 1 (9,73 proc., głównie filmy). W 16-49 na drugiej lokacie przed TVP 2 znalazł się Polsat.
>>> Kazik: Wojewódzkiego nikt nie traktuje poważnie
Z danych telemetrycznych wynika, że show Kuby Wojewódzkiego śledziły głównie kobiety, osoby w wieku od 25. do 59. lat, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz widzowie z wykształceniem średnim i wyższym.
Wpływy reklamowe z 13 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 16,5 mln zł. Nadawana rok wcześniej edycja przyniosła z reklam 16,3 mln zł, mimo że miała o dwa odcinki mniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Kolejny sezon programu Kuby Wojewódzkiego ma się pojawić na antenie stacji wiosną 2012 roku. Od kilku dni archiwalne odcinki formatu oglądać można w serwisie tvnplayer.pl.
Widownia “Kuby Wojewódzkiego 11”
Oglądalność talk-show na tle konkurencji
Profil widowni programu