Telewizja2023-04-23
0

Producent „Kuchennych rewolucji” i „Farmy” z rekordowymi wpływami. 8,6 mln zł na dywidendę

Magda Gessler poprowadzi 25. sezon Magda Gessler poprowadzi 25. sezon "Kuchennych rewolucji", fot. AKPA

Producent telewizyjny Constantin Entertainment Polska, realizujący m.in. „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom”, w ub.r. przy wzroście przychodów o 17,9 proc. do 103 mln zł zarobił na czysto 8,61 mln zł. To najlepsze od lat wyniki spółki.

Przychody Constantin Entertainment Polska z produkcji programów telewizyjnych zwiększyły się w ub.r. z 85,24 do 96,77 mln zł. Firma od lat produkuje program „Kuchenne rewolucje” i docu-soap „Ukryta prawda” dla TVN i „Nasz nowy dom” dla Polsatu (jego 19. edycja jesienią miała średnio 1,12 mln widzów), a dla pierwszego nadawcy zrealizowała też w ub.r. 4-odcinkowy cykl „Święta z Gesslerami”.

Ponadto dla Telewizji Polsat wyprodukowała m.in. drugie sezony „Farmy” (ruszyły już castingi do trzeciego) i programu „48h. Zaginieni” w Nowa TV, a dla TVN kolejne odsłony seriali „Zagadki losu” i „Opowieści małżeńskie” oraz reality show „40 kontra 20” (wszystkie są emitowane w TVN7). Zrealizowała też kolejne odsłony seriali „Policjanci z sąsiedztwa” dla Telewizji WP i „Prawdziwe motywy” dla TV Puls (ten drugi na razie nie jest kontynuowany).

Pozostałe wpływy sprzedażowe Constantin Entertainment Polska w ub.r. wyniosły 7,04 mln zł, wobec 2,79 mln zł rok wcześniej. Wpływy od niemieckiego właściciela firmy podskoczyły z 1,96 do 6,27 mln zł.

Rekordowe wpływy i zysk

Constantin Entertainment Polska osiągnął swoje rekordowe przychody. W 2021 roku wyniosły one 88 mln zł, a we wcześniejszych latach nie przekraczały 50 mln zł (44,5 mln zł w 2020 roku, 48,9 mln zł rok wcześniej).

Natomiast koszty operacyjne w ub.r. poszły w górę o 19,3 proc. do 95,97 mln zł. Firma zdecydowanie najwięcej wydaje na usługi obce (wzrost z 42,21 do 54,51 mln zł) oraz wynagrodzenia (z 24,46 do 30,52 mln zł). Natomiast nakłady na materiały i energię zmalały z 6,78 do 5,32 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 6,63 do 4,76 mln zł.

Na niefinansowe aktywa trwałe spółka przeznaczyła w ub.r. 3,48 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Firmie udało się poprawić wszystkie wskaźniki rentowności: zysk sprzedażowy wzrósł z 7,59 do 7,84 mln zł, operacyjny - z 10,61 do 10,92 mln zł, a zysk netto - z 8,39 do 8,61 mln zł. Dla porównania, w 2019 roku zarobiła na czysto 6,09 mln zł, a rok wcześniej - 4,72 mln zł.

Cały zeszłoroczny zysk trafi do niemieckiego Constantin Entertainment, który jest jedynym udziałowcem spółki.

Constantin Entertainment także dla Amazona

W br. Constantin Entertainment Polska zrealizował pierwszą produkcję dla platformy streamingowej: show komediowy „LOL: Kto się śmieje ostatni”, który niedawno pojawił się na Prime Video należącym do Amazona.

Firma nakręciła też dla Telewizji WP nowy program „Gospodarze - czym chata bogata”, natomiast dla Polsatu ma wyprodukować serial dokumentalny opowiadający o sołtysach.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas