Badania2020-04-06
3

Kwarantanna domowa uciążliwa dla niemal wszystkich Polaków

Ciągłe przebywanie w domu w trakcie izolacji spowodowanej epidemią jest uciążliwe dla niemal 90 proc. Polaków - wynika z badania agencji SW Research. W domu najczęściej siedzimy przed telewizorami i surfując po internecie.

Od kilku tygodni wielu Polaków przebywa w domowej kwarantannie. Znacznie ograniczono możliwość spacerów (zakazano wejść do lasów, parków), wychodzić można tylko w koniecznych do życia codziennego celach (np. z psem, do apteki cz sklepu spożywczego).

 

Jak wynika z pierwszej fali badania "Polacy w czasie epidemii", które zrealizowała agencja SW Research w dniach 31.03-1.04.2020, domowa kwarantanna z powodu koronawirusa jest uciążliwa dla niemal 90 proc. Polaków, z czego prawie dla co trzeciej osoby w znacznym stopniu. Jedynie dla 13 proc. respondentów taki stan rzeczy w ciągu ostatniego tygodnia nie był w ogóle postrzegany jako uciążliwy.

Co robić w czasie kwarantanny?

Jednak mimo coraz bardziej surowych restrykcji, Polacy deklarują, że potrafią znaleźć różne sposoby na domowe ograniczenia. Badani wymieniali średnio 6 zajęć domowych, które uprzyjemniają im czas wolny w trakcie izolacji.

Tylko 7 proc. spośród badanych wskazało, że nic nie robi i tylko się nudzi, aczkolwiek co czwarta osoba z tej grupy przyznała, że robi to częściej w porównaniu do okresu sprzed epidemii.

Polacy zdecydowanie najchętniej wybierają czas spędzany przed monitorem lub ekranem telewizora. Najpopularniejsze zabijacze czasu w czasie epidemii to surfowanie w internecie (63 proc.) oraz oglądanie filmów i seriali (62 proc.). Ta druga czynność odnotowała również jeden z wyższych wzrostów deklaracji w porównaniu do czasu przed epidemią.

Na jakie inne czynności również przeznaczamy więcej czasu? Poza rozrywką wśród Polaków na znaczeniu zyskały aktywności związane z pielęgnowaniem relacji rodzinnych, potrzebą samorozwoju czy modlitwy. Jednak największy wzrost miał miejsce  w przypadku śledzenia bieżących wydarzeń, wiadomości (57 proc.).

W tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie, w sposób szczególny podchodzimy do publikacji danych, traktujemy ją jako naszą zawodową powinność. W związku z tym nie poprzestajemy jedynie na ogólnodostępnym badaniu Polacy w czasie epidemii, ale równolegle przygotowujemy specjalny Antykryzysowy Pakiet Badawczy, którego szczegóły zdradzimy już wkrótce - zapowiada Piotr Zimolzak, wiceprezes agencji SW Research.

Badanie zostało zrealizowane w dniach 31.03 – 1.04.2020 przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono 1006 ankiet z użytkownikami SW PANEL. Projekt będzie miał charakter cykliczny, pomiary będą realizowane co dwa tygodnie na czas trwania epidemii.

Autor:jd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas