W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”. Najwięcej zyskał miesięcznik „Scooby - Doo!”, zaś najwięcej stracił „Monster High”. Trzecie miejsce zajął nowy tytuł „Lego Ninjago”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w styczniu 2015 roku wyniosła 61 380 egz. W porównaniu do stycznia 2014 roku zwiększyła się ona o 17,54 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z pozycji piątej) awansował magazyn „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) z wynikiem na poziomie 58 799 egz., wyższym o 38,57 proc. niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Podium uzupełnia magazyn „Lego Ninjago” (Media Service Zawada), który zadebiutował na rynku w styczniu br. Sprzedaż ogółem jego pierwszego numeru wyniosła 56 818 egz. Ukazał się on w nakładzie 60 tys. egz. i liczył 36 stron. Jego cena wyniosła 9,99 zł (więcej na ten temat).
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji dziewiątej na siedemnastą. Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. zmniejszył się bowiem o 49,76 proc. do 17 381 egz.
Zobacz tabelę
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 111,88 proc.) pochwalić się mogła „Księżniczka” (Egmont Polska). Z kolei najwięcej również i tutaj stracił magazyn „Monster High” - było to 29,43 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.