W ub.r. na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów dla dzieci awansował miesięcznik „Lego Legends of Chima”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Mój Kucyk Pony”, z kolei najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w 2014 roku wyniosła 49 559 egz. W porównaniu do 2013 roku jego wynik zwiększył się o 11,71 proc. (należy jednak pamiętać, że wszedł on na rynek w listopadzie 2013 roku), zaś tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca czwartego.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugą pozycję spadł magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) z wynikiem na poziomie 48 960 egz., niższym o 11,85 proc. niż rok wcześniej.
Na podium znalazł się jeszcze miesięcznik „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada), który w 2013 roku był drugi. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 47 999 egz., po spadku o 9,72 proc.
Największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 11,99 proc. do 43 070 egz. - pochwalić się mógł magazyn „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska), który awansował z miejsca piątego na czwarte.
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (również Egmont Polska), który w zestawieniu spadł z miejsca trzeciego na dziesiąte. Sprzedaż ogółem tego pisma zmalała bowiem o 43,23 proc. do poziomu 29 870 egz.
Zobacz tabelę
W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem liderującego tytułu „Lego Legends of Chima” (awansował on z miejsca trzeciego) wyniosła 50 118 egz., po wzroście w porównaniu do grudnia 2013 roku o 8,10 proc. Drugi był miesięcznik „Zabawy i Marzenia z Barbie” (48 740 egz.; do góry o 1,75 proc.).
Natomiast z szóstej na trzecią lokatę awansował „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska; 44 953 egz.; wzrost o 26,46 proc. - największy w zestawieniu).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Monster High” - było to 43,37 proc. do poziomu 24 628 egz.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.