Najchętniej oglądaną stacją w lipcu br. była TVP1, która jako jedyna spośród głównych stacji telewizyjnych zyskała widzów. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce utrzymał Polsat.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, w lipcu br. na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych stacji umocniła się TVP1. Jej udział wzrósł o 0,76 pkt. proc. i wyniósł 15,76 proc. Jest to jednocześnie jedyny wzrost wśród czterech największych stacji telewizyjnych.
Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział wyniósł 12,91 proc. po spadku o 1,24 pkt. proc. Na trzecim miejscu pozostała TVN. Jej udział zmalał o 1,81 pkt. proc. i wyniósł 11,03 proc.
Na czwartej pozycji (tuż za TVN) uplasowała się publiczna Dwójka, której udział spadł o 1,52 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł 11,01 proc.
Dalej w rankingu wyraźne wzrosty udziałów zanotowały stacje TVN7 (wzrost o 0,92 pkt. proc.) oraz TV Puls (o 0,43 pkt. proc.) zajmujące odpowiednio siódme i dziewiąte miejsce w zestawieniu. Kanały te nadawane są w ramach sygnału drugiego multipleksu telewizji nadziemnej (MUX-2), który w ostatnim roku znacznie poszerzył swój zasięg w kraju.
Wysokim wzrostem pochwalić się może także Kino Polska (15. miejsce; + 0,50 pkt. proc). W rankingu na ostatniej pozycji znalazł się nowy muzyczny kanał Polo TV, którego udział w rynku wyniósł 0,55 proc.
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się Polsat, pomimo tego, iż jego udział w lipcu br. zmalał o 1,32 pkt. proc. do poziomu 14,65 proc. Na drugie miejsce awansowała TVP1 (12,79 proc. udziału, wzrost o 0,67 pkt. proc.). Na trzecią pozycję spadła TVN (11,15 proc., - 2,23 pkt. proc.). Czwartą lokatę ponownie zajęła TVP2 (9,50 proc., - 1,49 pkt. proc.).
Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach na pozycję lidera awansował Polsat z wynikiem na poziomie 14,02 proc. Jednak stacja ta zanotowała spadek o 0,43 proc. Na drugie miejsce spadła TVN (12,07 proc. udziału, spadek aż o 2,87 pkt. proc.). Dalej znalazły się TVP1 (11,63 proc., + 1,14 pkt. proc.) i TVP2 (8,63 proc., - 1,12 pkt. proc.).
Największą widownię w telewizji w lipcu br. miał nadany w TVP1 finał meczu Euro 2012 Hiszpania-Włochy, który zgromadził aż 10,24 mln widzów. Ogółem do zestawienia dwudziestu najchętniej oglądanych programów Jedynka wprowadziła aż szesnaście pozycji (z czego pięć pierwszych). Dwie pozycje umieściła TVP2, a po jednej - TVN i Polsat.
20 najlepiej oglądanych programów w lipcu br.
Zobacz tabelę
20 najlepiej oglądanych programów w lipcu br. w grupie 16-49