Telewizja2009-12-28
0

'Londyńczycy' stracili widzów, ale więcej zarobili

Drugi sezon „Londyńczyków” nadawany w TVP 1 jesienią br. oglądało mniej widzów niż pokazywaną rok temu pierwszą serię produkcji, ale przychody reklamowe serialu wzrosły – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Jedynka drugą serię „Londyńczyków” emitowała od września do grudnia br. w czwartki o 20.25. Szesnaście pokazanych odcinków obejrzało średnio 3,16 mln osób, co dało stacji 20,23 proc. udziału w grupie 4+ i 19,52 proc. w komercyjnej 16-49. To mniej widzów niż miała pierwsza seria produkcji, którą TVP 1 nadawała od końca października 2008 roku do stycznia 2009 w czwartki o 21.10. Jej oglądalność wyniosła 3,83 mln widzów, zaś udział odpowiednio - 25,78 proc. i 23,91 proc.

W paśmie emisji serialu Jedynka utraciła pozycję lidera rynku, ale udało jej się uplasować na drugiej pozycji. Stacja przegrała z TVN-em, nadającym w tym czasie „Na Wspólnej” i „W -11 – Wydział Śledczy” - kanał ten miał 21,89 proc. udziału. Słabiej od TVP 1 radziły sobie natomiast: TVP 2 („Barwy szczęścia”, „Dr. House”; 18,11 proc.;) oraz Polsat („CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, filmy fabularne; 14,37 proc.).

Wpływy reklamowe z drugiej serii „Londyńczyków” wyniosły 15,3 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 1 przychody na poziomie 9,6 mln zł. Trzeba jednak dodać, że drugi sezon miał o trzy odcinki mniej (dane cennikowe bez rabatów).

Z analizy profilu widowni „Londyńczyków” wynika, że produkcję oglądały głównie kobiety, widzowie po 35. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast.

Widownia „Londyńczyków 2” odcinek po odcinku

Zobacz tabelę

 

Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu

Zobacz tabelę

 

Profil widowni produkcji

Zobacz tabelę


 

Autor:pp / pp / pp

Więcej informacji:Londyńczycy, TVP1

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas