Internet2020-07-29
12

LTTM zamyka Mellon Media, powodem kryzys wskutek epidemii

Spółka Mellon Media, zajmująca się produkcją autorskich treści na YouTube, po niecałym roku kończy działalność na rynku. - Kryzysowa sytuacja, wynikająca bezpośrednio z pandemii Covid-19, niestety negatywnie wpłynęła na rozwój innowacji, wymagających pokaźnych nakładów finansowych - uzasadnia Krystian Botko, CEO grupy LTTM, właściciela Mellon Media.

Jak przekazali portalowi Wirtualnemedia.pl przedstawiciele LTTM, proces zakończenia działalności Mellon Media jest na "bardzo wczesnym etapie", w związku z czym nie wiadomo, co stanie się  kanałami tworzonymi przez spółkę oraz załogą.

- Kryzysowa sytuacja, wynikająca bezpośrednio z pandemii Covid-19, niestety negatywnie wpłynęła na rozwój innowacji, wymagających pokaźnych nakładów finansowych. Z tej przyczyny, wspólnie z założycielami Mellon Media, musieliśmy podjąć decyzję o wstrzymaniu inwestycji w budowę własnych kanałów na YouTube. Wewnątrz grupy pracujemy właśnie nad ustaleniem szczegółów tej zmiany - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krystian Botko, CEO grupy LTTM.

Mellon Media niecały rok na rynku

Mellon Media powstała w październiku ubiegłego roku, kiedy TalentMedia, sieć partnerska należącą do holdingu Mediacap, kupiła 100 proc. udziałów sieci Gamellon. Spółka specjalizuje się produkcji treści wideo i rozwoju formatów na YouTube (kreacja, produkcja).  LTTM ma 52 proc. udziałów w spółce, reszta należy do wspólników sieci Gamellon (Adama Semika, Macieja Czerwińskiego, Rafała Szefery). Za rozwój Mellon Media odpowiadał Adam Semik, dotychczasowy szef firmy Gamellon.

W swoim portfolio Mellon Media miała osiem kanałów: Cezary Pazura, Czuux, Biznesowo, Przyjaciółki, Face Swap, Kanał Motoryzacyjny, Grzegorz Rycko, Ola Nguyen.

Wskutek epidemii koronawirusa w Grupie LTTM doszło do redukcji zatrudnienia. Zwolnienia objęły mniej niż 9 proc. pracowników. - Zmiany objęły kilkanaście osób z różnych działów i na różnych stanowiskach. W niektórych przypadkach dokonaliśmy przesunięć pomiędzy działami lub ograniczyliśmy zakres współpracy na czas kryzysu. Niestety, w kilku zmuszeni byliśmy rozwiązać umowy - przekazał nam Paweł Stano, COO i wiceprezes LTTM. - Ograniczono koszty zewnętrzne, z których spółka mogła zrezygnować bez konsekwencji finansowych, rozpoczęto negocjacje stawek z dostawcami usług, dokonano częściowej redukcji zatrudnienia i wynagrodzeń - wyliczono w sprawozdaniu LifeTube’a.

W pierwszym kwartale tego roku holding marketingowo-badawczy Mediacap, właściciel LTTM,  zanotował wzrost przychodów o 44 proc. do 27,02 mln zł oraz straty netto z 1,25 do 3,02 mln zł. Przychody grupy LTTM poszły w górę z 3,85 do 11,75 mln zł, a przy wzroście kosztów sprzedaży zewnętrznej z 3,85 do 12,27 mln zł wynik netto zmalał z 19 tys. zł zysku do 856 tys. zł straty. W sprawozdaniu Mediacap wskazano, że na Mellon Media poniesiono inwestycję w wysokości oko. 0,5 mln zł.

Autor:jd

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas