Reklama2015-06-18
10

Lubimy lokowanie marek w serialach. „Rodzinka.pl” najmocniej nimi naszpikowana

Ponad połowie badanych nie przeszkadza, gdy prawdziwe produkty są lokowane w serialach telewizyjnych. Ich zdaniem, zdecydowanie najwięcej marek można zauważyć w serialu TVP2 „Rodzinka.pl” - wynika z raportu domu mediowego MEC.

Prawie 54 proc. polskich internautów w wieku powyżej 20. lat deklaruje, że lubi kiedy bohaterowie seriali używają prawdziwych marek (samochodów, napojów, itp.) - takich, które można kupić. Większą potrzebę realizmu w tym zakresie wyrażają mężczyźni (56 proc.) niż kobiety (51 proc.) oraz grupa starszych badanych (ponad 56 proc., podczas gdy wśród 20-29 latków - niespełna 50 proc.) - wynika z badania MEC Access, działu akcji specjalnych domu mediowego MEC.

Chęć oglądania prawdziwych marek w produkcjach serialowych idzie w parze ze świadomością, że pojawiają się tam odpłatnie. Ponad 70 proc. badanych internautów uważa, że w serialach pokazywane są marki, które za to zapłacą.  Świadomość product placement okazuje się wyższa wśród mężczyzn (72 proc.) niż kobiet (68 proc.). W największym stopniu przekonani o komercyjnym podłożu wprowadzania marek do treści seriali są widzowie w wieku 30-39 lat (77 proc.), a w najmniejszym stopniu widzowie w wieku 50+ (60 proc.).

- Prawdopodobnie ta świadomość jest tak wysoka m.in. na skutek regulacji z 2011 roku, w myśl których nadawcy muszą informować widzów, że program zawierał lokowanie produktu. Mimo to widzowie wolą mieć w programach prawdziwe, dostępne w sklepach marki, co jest niezłą wiadomością dla marketerów inwestujących w lokowanie produktu - mówi Izabela Albrychiewicz, prezes MEC.

W badaniu sprawdzono też poziom irytacji produktami w serialach i show telewizyjnych. Tylko 35 proc. internautów twierdzi, że irytuje ich pojawianie się marek w takich produkcjach, podczas gdy blisko 51 proc. temu zaprzecza.

- Reklamodawcy mniej inwazyjnie niż przed laty wprowadzają produkty do programów. Z pomocą specjalistów od product placement i scenarzystów coraz częściej udaje się pogodzić interes widza i reklamodawcy. Stąd też relatywnie niski poziom irytacji tego typu realizacjami - komentuje Albrychiewicz.

Zbadano także obłożenie product placementem seriali z tegorocznych ramówek głównych stacji.  Blisko połowa badanych nie potrafiła wskazać serialu, w którym ich zdaniem pojawia się najwięcej marek. Nieco ponad jedna trzecia wytypowała nadawaną w TVP2 “Rodzinkę.pl”, a po 16 proc. badanych - “Pierwszą miłość” (Polsat) i “M jak miłość” (TVP2).

Badanie zrealizowane metodą CAWI na próbie 2 tys. internautów w czerwcu 2015 r przez MEC Analytics & Insight.

Autor:pp

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas