Internet2015-08-23
2

Łukasz Karwacki: wejście Netflixa do Polski szansą dla widzów i wydawców

Pojawienie się w Polsce tak dużego, globalnego gracza na rynku VoD jakim jest Netflix to szansa zarówno dla widzów, jak i wydawców. Pierwsi dostają produkt premium, dla drugich stanie się impulsem do działania. Konkurencyjność na rynku VoD wszystkim zainteresowanym wyjdzie na dobre - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Łukasz Karwacki, multiscreen investment manager w Amplifi Polska.

Pojawienie się na polskim rynku tak dużego, globalnego gracza na rynku VoD jakim jest Netflix rozpatrywałbym w kategoriach szansy zarówno dla potencjalnych widzów jak również wydawców.

Z perspektywy widza dostaniemy produkt premium, z możliwością legalnego dostępu do najnowszego kontentu. Już dziś widzowie (szczególnie ci nie posiadający odbiorników telewizyjnych, nie korzystający z tradycyjnego modelu konsumpcji telewizji) są skłonni za taki dostęp zapłacić. Podstawowe pytanie brzmi:  jaki model biznesowy przyjmie Netflix. Jaka będzie korelacja ceny do jakości dostępnej oferty.

Z perspektywy wydawców będzie to impuls do działania. Konkurencyjność na rynku VoD wszystkim zainteresowanym wyjdzie na dobre. Wyłącznie płatny dostęp do kontentu Netflix kończy dyskusję, czy taki model biznesowy może się w polskich realiach sprawdzić i czy polski widz jest na to gotowy.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/netflix-bedzie-u-nas-konkurowal-bardziej-z-platna-telewizja-niz-serwisami-vod-potrzebuje-polskich-produkcji-opinie ##

Moim zdaniem wejście tej platformy na polski rynek nie dokona w nim rewolucji. Będzie to raczej ewolucja. Nie będzie to konkurencja dla żadnego z dużych graczy na rynku telewizji i VoD. Widz w Polsce jest przywiązany do tradycyjnego modelu konsumpcji telewizji, lubi i lojalnie ogląda polskie produkcje, które cieszę się dużą popularnością.

Podstawowe pytanie brzmi: czy Netflix w Polsce nie będzie szukał możliwości do wprowadzenia polskiego kontentu na swoją platformę. Nie tylko w Polsce, ale również szeroko na całym świecie. Byłaby to szansa dla polskich nadawców na promocję swojego kontentu na najpopularniejszej platformie na świecie, a dla Netflixa zwiększenie szansy powodzenia tego przedsięwzięcia. Dziś już nie pytamy czy Polacy są skłonni zapłacić za dobry kontent w dobrej jakości. Pytanie jest tylko, jak jest ich wielu i jaką cenę są w stanie zapłacić za ten dostęp. Wracamy wiec do podstawowego pytania: jaka będzie korelacja ceny do jakości dostępnej oferty?

Pojawienie się platformy Netflix przy założeniu atrakcyjnego kontentu przy akceptowalnej cenie może być początkiem końca nielegalnych serwisów.


Łukasz Karwacki, multiscreen investment manager w Amplifi Polska

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas