„M jak miłość” w nowym sezonie ogląda średnio 5,69 mln osób, o 310 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Produkcja nadal daje TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 31 sierpnia do 8 września 2015 roku wyniosła 5,69 mln osób. Przełożyło się to na 35,40 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 29,90 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „M jak miłość” wyemitowano 8 września br. Przed telewizorami zgromadził on średnio 6,43 mln oglądających. Na trzecim miejscu znalazł się odcinek nadany dzień wcześniej, który konkurował z meczem Polska-Gibraltar (emisja w Polsacie) - obejrzało go 5,27 mln osób.
Zobacz tabelęW porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „M jak miłość” straciło 310 tys. widzów. Cztery pierwsze odcinki poprzedniego sezonu serialu (pokazane w okresie od 1 do 9 września ub.r.) śledziło 6 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 37,95 proc. oraz 30,47 proc. udziału (zobacz te dane).
Mimo spadku widowni produkcji, TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu nadal jest bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajmuje Polsat, który emituje wtedy filmy fabularne oraz program „Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia” (raz pokazany został wspomniany mecz Polska-Gibraltar) i osiąga 14,73 proc. udziału. Trzecia jest TVP1 (filmy fabularne, koncert „My Naród” oraz „Teatr Telewizji”; 6,38 proc.), a czwarty - TVN (głównie paradokument „Wesołowska i mediatorzy”; 5,10 proc.; zobacz dane oglądalności tego formatu).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Zobacz tabelę„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku.